روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶

سیلی که برای صیادان سیستانی ماهی به همراه داشت

رئیس اداره صید سیستان گفت: با ورود سیل به سیستان روح تازه ای در مردم به ویژه صیادان این منطقه دمیده شد به طوری که صیادان توانستند در این ایام روزانه تا دو تن ماهی صید کنند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۶۴۶۵۱
سیلی که برای صیادان سیستانی ماهی به همراه داشتبه گزارش مانا، رمضان شهریاری افزود: با توجه به اینکه این سیل در خود ماهی زیادی دارد موجب شد تا رونق صیادی را بار دیگر در منطقه شاهد باشیم.
وی بیان کرد: مردم منطقه با وجود خشکسالی چند سال اخیر در منطقه، از تلاش نا امید نشدند و مزارع پرورش ماهی را در کنار اراضی کشاورزی خود ایجاد کردند و به امرار معاش پرداختند.
وی اذعان کرد: گرچه پس از خشک شدن هامون که منبع اصلی صید در منطقه سیستان محسوب می شده بسیاری از افراد شغل خود را از دست دادند اما توانستند با فعالیت استخرهای پرورش ماهی موفقعیت هایی بدست آورند.
شهریاری خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سیستان پرورش ماهی و تغذیه آن با کنسانتره در این مزارع انجام شده است.
وی تصریح کرد: با ورود آب به دریاچه هامون بار دیگر زندگی در سیستان نشاط خود را بازیافته و این منطقه می تواند تاحدودی شکوه گذشته خود را بدست آورد.
شهریاری اظهار کرد: در دوران پرآبی تالاب بین المللی هامون سالانه 14 هزار تن ماهی از این دریاچه صید و به سایر استانهای کشور ارسال می شد.
وی افزود: در حال حاضر صیادان منطقه بیمه شده اند بطوری که تنها 10 درصد حق بیمه را خودشان می پردازند اما متاسفانه عده ای از صیادان همین اندک سهم پرداخت بیمه خودشان را ندارند که بیمه شوند و این یک عزم ملی را می طلبد تا بتوانیم مشکل صیادان سیستان را حل کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار