۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

احداث 1500متر خط آهن در بندر امام

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از احداث 1500 متر خط راه آهن داخلی توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) خبر داد .
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۴۵۶۱
احداث 1500متر خط آهن در بندر امام
به گزارش مانا، مهندس رضازاده با اعلام این خبر اظهار داشت: 1500 متر خط راه آهن داخلی توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) احداث شد،این خط راه آهن علاوه بر داشتن سه دستگاه سوزن، چهار دستگاه باسکول ریلی نیز بر روی آن نصب شده است.
وی با اشاره به افزایش سرعت و جابجایی ایمن کالاها با دسترسی بیشتر به شبکه ریلی وکاهش ترافیک جاده ای افزود: با پر رنگ شدن نقش حمل و نقل ریلی در بنادر و افزایش سهم آن در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، ضرورت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی داخلی بیشتر احــساس می شود.
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تشریح کرد: این پروژه به ارزش 35 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است و با تکمیل آن سه خط ریلی به مجموعه خطوط ریلی درون مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده می شود که موجب تسهیل دسترسی صاحبان کالا و شرکت های فعال بخش خصوصی به حمل و نقل ریلی خواهد شد.
منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از مجموع 170 کیلومتر راه ­آهن داخلی و اتصال به راه­ آهن سراسری و افزایش روز افزون سهم حمل و نقل ریلی، از جمله بنادر پیشتاز کشور در زمینه  بهره­ گیری از توان حمل و نقل ریلی به شمار می آید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار