۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
امسال؛

سیستم پایش لحظه ای در خلیج فارس نصب می شود

مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از پایش فلزات سنگین و مواد آلی پایدار در آبهای کشور، طی سال جاری خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۴۵۱۴
سیستم پایش لحظه ای در خلیج فارس نصب می شودضیاءالدین الماسی در گفتگو با مانا اظهار داشت: برنامه پایش فلزات سنگین و مواد آلی پایدار در آبهای کشور را طی سال گذشته تدوین کردیم.    
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: به دلیل محدودیت اعتبارات نتوانستم در سال گذشته این پروژه را اجرایی کنیم.
وی تصریح کرد: برای برنامه های پایش مجبوریم متناسب با اعتبارات برنامه ها را به گونه ای تنظیم کنیم که نتایج قابل آشکاری برای تصمیم گیری به عمل آوریم.                                                                                                                                                                                          
وی گفت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، طی سال جاری پایش فلزات سنگین و مواد آلی پایدار در آبهای کشور انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تاکید کرد: این پایش، پارامتر های مختلفی را شامل می شود که برخی از این پارامترها در بازه های زمانی کوتاه و برخی دیگر طولانی تر اجرا می شود.                                                       
الماسی اذعان داشت: بر اساس ماهیت این پایش ها برخی در بازه های زمانی بلندتر یعنی دو یا سه ساله اجرا خواهند شد.
به گفته مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، پایش فلزات سنگین در آبهای جنوبی و شمالی کشور صورت خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته، این پایش امسال در جنوب انجام خواهد شد اما مکان دقیق آن بستگی به حساسیت مناطق ساحلی ، خلیج ها، مصب رودخانه ها و جاهایی که فعالیت های متمرکز صنعتی وجود دارد اعم از منطقه ویژه اقتصادی و یا پتروشیمی انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: در سال 95 برای فلزات سنگین در دریاها برنامه ای داریم که پابیش های دوره ای قبل را تکمیل خواهد کرد.                                                                              
الماسی، مناطق خورموسی، عسلویه و خارگ را از جمله مناطقی عنوان کرد که احتمال وجود فلزات سنگین و مواد آلی پایدار در آبهای آنجا به دلیل تمرکز فعالیتهای صنعتی بیشتر است.                                                                          
وی اظهار داشت: بنابراین پایش های ذکر شده با اولویت بندی در این مناطق بیشتر از سایر نقاط خلیج فارس صورت خواهد گرفت.         
سیستم پایش آن لاین، امسال در خلیج فارس نصب می شود                                            
مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اذعان داشت: با همکاری وزارت نفت سال گذشته، پایش آن لاین در آبهای خلیج فارس انجام شد.
وی گفت: قصد داریم تجهیزات پایش آن لاین را حداقل در دو نقطه از خلیج فارس به صورت پایلوت استقرار دهیم.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست ، یادآور شد: به همین منظور بررسی ها در سال گذشته به اتمام رسید و قصد داریم امسال خرید تجهیزات و نصب سیستم پایش آن لاین در خلیج فارس را اجرایی کنیم.                                      
وی افزود: همچنین پایش های زیست محیطی امسال در مناطق صنعتی که فعالیت های مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی در آنجا صورت می گیرد، تکمیل خواهد شد.                                                                                                           
الماسی اظهار امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات کافی در سال جاری بتوانیم شاهد اجرایی شدن برنامه های مذکور و در نتیجه حفاظت بیشتر از محیط زیست دریاهای کشور باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار