۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

لایروبی بندر انزلی انجام شد

مدیر کل اداره سازمان بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: حجم عظیمی از رسوبات داخل حوضچه و کانال ورودی بندر انزلی با تجهیزات مستقر دراین بندر لایروبی شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۹۴۵
لایروبی بندر انزلی انجام شد سید علی نعیمی در گفتگو با مانا با اشاره به لایروبی حوضچه بندر انزلی گفت : با توجه به اینکه بندر انزلی در دومسیر دریا و تالاب قرار دارد در نتیجه حجم عظیمی از رسوبات به حوضچه آن سرازیر می شود.
وی افزود : در این راستا با اتکا به کارشناسان ذیربط و با تلاش های شبانه روزی ، حجم عظیمی از رسوبات داخل حوضچه و کانال ورودی با تجهیزات مستقر در بندر لایروبی شد.
نعیمی درباره تردد کشتی با تناژهایی پنج و شش هزارتنی گفت: در حال حاضر کشتی ها با آب خور 4.80 تا 5.30 و با تناژ پنج و شش هزار تن در بندر انزلی تردد می کنند و باتوجه به این حجم از لایروبی در این بندر امیدواریم که در سال آینده نیز مانند سالهای قبل دارای بندری ایمن برای ورود کشتی ها باشیم.
مدیر کل اداره سازمان بنادر و دریا نوردی استان گیلان با اشاره به نوسازی تجهیزات لایروبی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کلیه حوضچه و کانال بنادر برای نگهداری و امن بودن می بایستی به صورت مستمر لایروبی شوند، نیاز است که تجهیزات جدیدی با ظرفیت مناسبی برای بنادر شمالی تهیه و استقرار یابد و با این تجهیزات جدید دربخش لایروبی در بنادر شمال این مشکل بصورت کامل مرتفع شود.
شایان ذکر است، در چند روز گذشته پاکات مناقصه لایروبی بنادر مهم کشور در سازمان بنادر و دریانوردی بازگشایی شد و لایروبی کل بنادر شمال کشور به ارزش حدود 4000 میلیارد ریال به شرکتهای برنده واگذار شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار