روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

ترمینال غلات اوکراین به کمک بازار فله خشک می آید

ترمینال غلات جدید در بندر Yuzhni اوکراین تا بهار سال 2018 تکمیل خواهد شد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۰۸۰۵
ترمینال غلات اوکراین به کمک بازار فله خشک می آید
 به گزارش گروه بین الملل مانا،یک ترمینال غلات جدید در بندر Yuzhni در اوکراین که عملیات ساخت را آغاز کرده و تا سال 2018 تکمیل خواهد شد یک عامل حمایتی برای بخش فله بندر پاناماکس به شمار می آید.
کارگیل یکی از بزرگترین تجار غلات در دنیا و کشتیرانی MV Cargo برای ساخت و راه اندازی ترمینال غلات که توانایی جابجایی پنج میلیون تن غلات را به طور سالانه دارد اعلام آمادگی کرده اند.
کارگیل گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده صادرات بیش از 70 درصد غلات اوکراین از طریق ترمینال مذکور انجام می شود.
یک تحلیل گر کارگوی خشک اظهار داشت:در حدود 8 تا 10 فروند کشتی می تواند به طور دائم برای سرویس دهی به ترمینال غلات در نظر گرفته شود البته بستگی به عواملی مثل مقصد کارگو و سطوح تراکم نیز دارد.
وی در ادامه افزود: هرحمل کالایی به سمت آفریقای غربی و یا عربستان سعودی نیاز به استفاده از کشتی های بیشتری به دلیل مسیر طولانی دارد.
ساخت ترمینال مذکور می تواند در بهبود شرایط  بازار فله خشک که به دلیل بار اضافی کشتی ها و کاهش تقاضا برای مواد خام توسط کشورهایی مثل چین شرایط نامطلوبی را تجربه کرد، نقش بسزایی را ایفا کند.
کشتیرانی MV cargo مبلغ 100 میلیون دلار را برای ساخت ترمینال اختصاص داده است ،منابع کمکی برای تامین اعتبار بانک اروپایی ساخت و توسعه و هم چنین شرکت مالی بین المللی ذکر شده اند.
در این سرمایه گذاری مشترک، ساخت اسکله ای با عمق حداقل 16 متر در ترمینال در دستور کار قرار دارد که اجازه پذیرش کشتی هایی با ظرفیت بیش از 100.000 DWT را فراهم می کند.
کارگیل با اشاره به مطلب ذکر شده گفت : در صدد تلاش برای گرفتن مجوز ارائه طرح های بیشتر در ترمینال غلات هستیم.
وی با اشاره به این مطلب که در پی افزایش جمعیت دنیا تقاضا برای غلات و از جمله گندم افزایش می یابد ادامه داد: ما از این فرصت پیش آمده استفاده می کنیم و صادرات غلات از اوکراین به عربستان سعودی، آفریقای غربی و مصررا عملیاتی خواهیم کرد.
در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بر طبق آمار شورای بین المللی غلات، مصرف غلات عمدتا لوبیا و گندم تا پنج سال آینده به مزر2.1 میلیارد تن خواهد رسید که  رشد 5 درصدی را به همراه خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار