۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

فیلیپین کشتی کره شمالی را توقیف کرد

مقامات فیلیپین از توقیف یک فروند کشتی باری کره شمالی که مشمول تحریم های جدید و سختگیرانه تر شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ است خبر دادند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۰۷۹۹
فیلیپین کشتی کره شمالی را توقیف کرد
به گزارش گروه بین الملل مانا،  دولت مانیل اعلام کرد: همه ۲۱ خدمه این کشتی باری را از فیلیپین اخراج کرده و برای تصمیم گیری قطعی نظر تیم بازرسی سازمان ملل متحد را اصل کار قرار می دهد.
"کارلز جوس "سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به این مطلب اشاره کرد و گفت: بر طبق قطعنامه شورای امنیت، کشتی کره شمالی اجازه ترک بندر را ندارد.
وی افزود: دنیا در مورد برنامه هسته ای کره شمالی  نگرانی خود را اعلام کرده است  و فیلیپین به عنوان یک عضوی از سازمان ملل باید وظیفه خودش را درقبال حفظ امنیت جهانی انجام دهد.
قابل توجه اینکه کشتی (جین تنگ) به وزن ۶۸۳۰ تُن، یکی از اولین کشتی های مشمول تحریمی است که از روز چهارشنبه هفته گذشته همزمان با اعمال تحریم های جدید سازمان ملل از حق ورود به بنادر خارجی محروم شده است. نادیده نماند مطابق با قطعنامه سازمان ملل ۳۱ کشتی کره شمالی مشمول حکم بازرسی و حتی در صورت لزوم  مورد توقیف و ضبط اموال قرار گیرند.
این کشتی که حامل دانه های روغن پالم بود و پرچم Sierra Leone را بر روی عرشه داشت، در تاریخ ۲۷ فوریه وارد بندر سوبیک در شمال شرق مانیل پایتخت فیلیپین شد.
سخنگوی گارد ساحلی مانیل گفت: ما تیم ها را برای ضبط  کشتی مورد نظرفرستاده ایم و منتظر دستوردولت هستیم.
در پایان باید به این نکته اشاره کرد: توقیف کشتی باری کره شمالی در حالی صورت گرفت که قطعنامه سازمان ملل، تحریم های خود علیه دولت پیونگ یانگ را تشدید کرده بود.
برچسب ها: توقیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار