۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

استاندار خوزستان خواستارآغاز توافق لایروبی اروندرود شد

استاندار خوزستان که برای چهارمین بار در سال جاری به خرمشهر سفر کرده است خواستار شروع توافق لایروبی اروندرود شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۰۴۱۷
استاندار خوزستان خواستارآغاز توافق لایروبی اروندرود شدبه گزارش خبرنگار مانا ، دکترعبدالحسن مقتداییدر نشست کاری با مدیران اجرایی منطقه با اشاره به ظرفیت های بندری ، نیروگاه ، پالایشگاه ، فرودگاه ، خط آهن ، دروازه صدور کالا به عراق افزود: با این ظرفیت ها نباید ضریب بیکاری در خرمشهر بالا باشد.
وی به ظرفیت های اقتصادی منطقه آزاد اروند در مقایسه با سایر مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: در شرایط پساتحریم باید به گونه ای از همه ظرفیت های اقتصادی و صنعتی منطقه و جذب سرمایه گذاران خارجی استفاده کرد.
استاندار خوزستان ، فرمانداری ویژه خرمشهر ، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگی با کشور عراق را از مزیت های نسبی خرمشهر بیان و بر شتاب بخشی اتصال خط آهن خرمشهر – بصره تاکید کرد.
وی گفت: بهره برداری از این خط ریلی بین المللی ، موقعیت خرمشهر را وضعیت برتر و مطلوب تر قرار خواهد داد که این وضعیت می تواند به توسعه صنعت گردشگری کمک کند.
مقتدایی درادامه خواستار شروع توافق لایروبی اروندرود شد وگفت: لایروبی اروندرود می تواند وضعیت اقتصادی و حمل و نقل دریایی بنادر خوزستان و عراق را متحول کند.
وی گفت: باید به کمک نیروهای جوان ومتخصص و باانگیزه منطقه ، جنوب خوزستان را به قطب اقتصادی وصنعتی کشور تبدیل کرد و این ظرفیت وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار