روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

حضور مدیرعامل کشتیرانی در همایش فرصت های تجاری ایران و نروژ

همایش فرصت‌های تجاری ایران و نروژ روز چهارشنبه 28 بهمن ماه در مقر شرکت DNV-GL در اسلو، باهماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه نروژ برگزار شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۰۴۱۱
حضور مدیرعامل کشتیرانی در همایش فرصت های تجاری ایران و نروژ
به گزارش خبرنگار مانا؛ همایش فرصت‌های تجاری ایران و نروژ با حضور دکترمجید‌ تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ، خانم Tone Skogen، معاون وزیرخارجه نروژ، دکترمحمد سعیدی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) و همچنین هیئتی از تجار و فعالان اقتصادی و صنعتی ایرانی و 67 شرکت نروژی،روز گذشته در اسلو آغاز به کارکرد.
در این همایش دکترمحمد سعیدی، به عنوان اولین شرکت ایرانی به معرفی ظرفیت‌ها، امکانات، برنامه‌های آتی و توسعه‌ای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
این گزارش می افزاید: در حاشیه همایش مذکور، شرکت‌های نروژی فعال در بخش‌های مختلف دریایی و حمل و نقل، با رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ملاقات و برای همکاری در زمینه‌های متنوع نظیر انتقال دانش و فن‌آوری، اجاره کشتی، ساخت شناور، خدمات فراساحل و لجستیک تبادل نظر کردند.
این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های نروژی حاضر در همایش، علاقه‌مندی خود را برای تداوم مذاکرات در تهران اعلام کردند. در این میان، انجمن مالکان کشتی در نروژ نیز از مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جهت ملاقات با اعضای خود در سفرهای آتی، دعوت بعمل آورد.
در حاشیه این همایش، شرکت کشتی‌سازی Ulstein نیز از دکتر محمد سعیدی برای بازدید از امکانات، طراحی‌های منحصر به فرد و فن‌آوری‌های نوین آن شرکت در یارد Ulstein دعوت به عمل آورد.
کشتی‌سازی Ulstein در نظر دارد، جهت بررسی امکان ساخت کشتی در یاردهای ایرانی و انتقال دانش در زمینه‌های مختلف، از جمله فن‌آوری اطلاعات و سیستم‌های کنترلی در شناورها، از شرکت تعمیراتی کشتی پرشیا هرمز بازدید کند.
همچنین در این همایش سید محمدرضا آیت‌اللهی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، دکتر فرهاد شریف معاونت امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران و دیگر فعالان اقتصادی نیز حضور دارند وگزارشی از فرصت‌های ایجاد شده در دوران پساتحریم جهت همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور را ارائه شد.
شایان ذکر است شرکت DNV-GL به عنوان بزرگترین موسسه رده‌ بندی عضو IACS، از بازگشایی دفتر خود در تهران خبر داد و برای ارائه خدمات خود به شرکت‌های ایرانی اعلام آمادگی کرد.
برچسب ها: سعیدی
ارسال نظرات
آخرین اخبار