۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

آغازبه کارخط کشتیرانی تفریحی قشم-خصب ازاول اسفند

نخستین خط کشتیرانی تفریحی در مسیر قشم – خصب اول اسفند ماه سال جاری با سرمایه گذاری عمانی ها و به کارگیری یک فروند شناور با ظرفیت حمل 120 نفر مسافر و 20 خودرو رسما آغاز به کار می کند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۰۱۸۶
آغازبه کارخط کشتیرانی تفریحی قشم-خصب ازاول اسفند
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: از اول اسفند ماه نخستین خط کشتیرانی تفریحی در مسیر خصب- قشم و بالعکس به بهره برداری خواهد رسید.                                                                   
مسعود کرباسچی اظهار داشت: در جلسه اخیری که هفته گذشته درعمان برگزار شد، مقرر شد این خط کشتیرانی از اول اسفند ماه فعالیت رسمی خود را آغاز کند.                                                                 
به گفته وی، شناوری که قرار است در این مسیر حرکت کند به سرمایه گذار بخش خصوصی ازعمان تعلق دارد.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، خاطرنشان ساخت: این شناور ظرفیت حمل 120 مسافر را داراست.
وی در ادامه یادآور شد: همچنین این شناور ظرفیت حمل 20 خودرو را نیز خواهد داشت که این امر امکان استفاده تعداد بیشتر گردشگران از این شناور را فراهم می کند.                                                            
کرباسچی همچنین اظهار کرد: این شناور تفریحی بین المللی در مدت یک ساعت مسافت مسیر قشم به خصب را طی خواهد کرد.
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته با بهره برداری از این خط کشتیرانی تفریحی، فعالیت این خط به سه روز در هفته محدود خواهد شد.                         
وی اذعان داشت: با فعالیت این خط کشتیرانی به احتمال زیاد در آینده ای نه چندان دور برنامه ای ترتیب داده خواهد شد که این خط کشتیرانی به صورت روزانه در مسیر خصب- قشم فعالیت داشته باشد.
به گفته وی، همچنین درسالهای آینده در صورت لزوم و متناسب با درخواست گردشگران، تعداد شناورهای فعال در این مسیر افزایش خواهد یافت.
کرباسچی در ادامه گفته های خود یادآور شد: از آنجا که هر مسافر خارجی می تواند به مدت 14 روز در جزیره قشم بدون ویزا اقامت داشته باشد، لذا راه اندازی این خط کشتیرانی در مسیر عمان به قشم این زمینه را فراهم می کند که شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی در جزیره قشم باشیم.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: همچنین گردشگران اروپایی که به عمان سفر می کنند این امکان را خواهند داشت که از طریق این خط کشتیرانی به جزیره قشم سفر کنند.
به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، ورود گردشگران خارجی به جزیره قشم از طریق خط کشتیرانی تفریحی باعث تحولی عظیم در صنعت گردشگری جزیره قشم خواهد شد.
وی اذعان داشت: گردشگران خارجی که از طریق این خط دریایی به جزیره قشم وارد می شوند با برگزاری تورهای ویژه گردشگری در جزیره قشم به گشت خواهند پرداخت.
وی در ادامه گفته های خود بیان کرد: بازدید از جنگل های دریایی حرا، سایت های ژئوپارک قشم، جزایر ناز، غار نمکدان ، قلعه پرتغالی ها و بسیاری دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی جزیره قشم در قالب تورهای سفر به قشم گنجانده خواهد شد.
معاون فرهنگی،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان ساخت: از سوی دیگر استفاده از کلوپ های دریایی و دریافت خدماتی نظیر غواصی، جت اسکی و قایق سواری به گردشگران ورودی به جزیره قشم ارائه خواهد شد.
کرباسچی همچنین عنوان کرد: به این ترتیب از اول اسفند ماه با آغاز به کار این خط کشتیرانی شاهد تحولی بزرگ در گردشگری دریایی خلیج فارس در محدوده آبهای قشم خواهیم بود.
وی یادآور شد: ازسوی دیگر با راه اندازی این خط کشتیرانی این امکان برای گردشگران ایرانی فراهم می شود تا به راحتی از طریق جزیره قشم به کشور عمان سفر کنند و با جاذبه های گردشگری و طبیعی حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز آشنا شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار