۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

نرخ اوراق به سال 2008 بازگشت

سقوط نرخ اوراق در شبه قاره هند باعث بازگشت نرخ ها به سال 2008 میلادی شد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۹۹۰
نرخ اوراق به سال 2008 بازگشت
به گزارش گروه بین الملل مانا، نرخ ها در شبه قاره هند به 240 دلار به ازای هر LDT  رسیده است و با توجه به نزدیک شدن به سال نو میلادی چینی امیدی به جان گرفتن دوباره در این صنعت نیست.
بر اساس این گزارش، نرخهای اوراق در شبه قاره هند با رسیدن به 240 دلار به ازای هر LDT  به نرخ های سال 2008 و در زمان بحران مالی جهانی رسید. مشکل دیگر در این زمینه شمار خریداران کشتی های اوراق و سیل عظیم کشتی های اوراقی است که باعث پایین آمدن نرخ اوراق شده است.
درمیان تمامی کشتی های اوراق، ناوگان فله در ماه جاری بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است به طوری که از 60 کشتی اوراق شده، 41 فروند از آنها فله بر بودند که خود نشانگر افزایش 10 درصدی اوراق این کشتیها در زمان مشابه سال گذشته است. 
خیل عظیم کشتی های اوراقی شامل کانتینربر و فله بر که به کشورهای پاکستان، هند و بنگلادش روانه شد، نرخ اوراق را به شدت کاهش داد و در حال حاضر نرخ اوراق برای یک کشتی باری به 250 دلار و برای یک کشتی تانکر 280 دلار به ازای هر LDT است.
به گفته نشریه کلارکسون "این هفته هم همچنان عرضه از تقاضا پیشی گرفت".
به هرحال اوراق کاران چشم امید به ماه فوریه و بالا رفتن نرخ ها دوخته اند. کسادی بازار حمل فله فشار زیادی را بر دوش کشتی داران گذاشته است و آنها را مجبوربه بیکاری یا اوراق فله برها کرده است.   
 
برچسب ها: اوراق
ارسال نظرات
آخرین اخبار