۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

اعلام آمادگی چین برای تکمیل پل خلیج فارس

استاندار گوانگ دونگ چین از آمادگی کشورش برای ارتباط اقتصادی با منطقه آزاد قشم و تبدیل این منطقه به دیتا سنتر خاورمیانه خبر داد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۹۸۶۴
اعلام آمادگی چین برای تکمیل پل خلیج فارسبه گزارش مانا از قشم، چو سیادن در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان این مطلب گفت: قوی ترین و بهترین صنعت الکترونیک چین در استان گوانگ دونگ قرار دارد و آماده ایم با انتقال این صنعت به قشم، این منطقه را به دیتا سنتر خاورمیانه تبدیل کنیم.
وی با اعلام اینکه سفر هیئت چینی به ایران از جمله منطقه آزاد قشم براساس برنامه و هدف مشخص انجام شده است، گفت: پایان یافتن تحریم های ایران فرصت مناسبی است تا چین به عنوان یک دوست و شریک مهم اقتصادی ایران، در حوزه های مختلف صنعتی، تجاری در منطقه آزاد قشم همکاری داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت ساخت پل خلیج فارس و فعالیت متخصصان استان گوانگ دونگ در صنعت پل سازی بر روی رودخانه مروارید به طول 24 کیلومتر، آمادگی سرمایه گذارن و صنعتگران چینی برای تکمیل پروژه طرح جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل در قشم را اعلام کرد.
ساخت و توسعه سالن های فرودگاهی، بنادر و اسکله ها و همچنین توسعه حوزه گردشگری قشم نیز از دیگر موضوعاتی بود که چو سیادن علاقمندی اش را برای سرمایه گذاری در این بخش ها به اطلاع حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رساند.
چو سیادن با اشاره به اینکه جزیره قشم از مزیت های مهم نفت، گاز و انرژی برخوردار است، گفت: با توجه به اینکه ما در حوزه پتروشیمی سابقه فعالیت بین المللی داریم، می توانیم در این حوزه نیز در منطقه آزاد قشم همکاری کنیم.
وی آمادگی کشورش را برای ایجاد بانک و بیمه بین المللی در قشم اعلام کرد و گفت: توسعه همکاری هایبین چین و منطقه آزاد قشم از طریق استان گوانگ دونگ و دیگر استان ها با وجود بانک و بیمه خارجی نقش مهمی در تقویت تجارت و توسعه اقتصادی در این منطقه خواهد داشت.
چو سیادن استاندار گوانگ دونگ چین بعدازظهر جمعه در راس هیاتی 15 نفره وارد قشم شد و در فرودگاه بین المللی این جزیره مورد استقبال حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و علی شمس ارکانی عضو هیات مدیره این سازمان و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان قرار گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار