۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

صیادان دیری400میلیارد ریال سرمایه گذاری کردند

مدیر تعاونی صیادی بندردیر گفت: 400میلیارد ریال در خرید قایق، کشتی و ادوات صید و صیادی سرمایه گذاری شده است و این در حالی است که با کاهش صید آبزیان دریایی روبرو هستیم.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۷۷۸
صیادان دیری400میلیارد ریال سرمایه گذاری کردند

حسین بهشتی نژاد در گفت وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با تاکید بر توسعه اسکله‌های صیادی در دیر اظهار داشت: احداث اسکله خصوصی برای پهلوگیری و تخلیه قایق های صیادی در بندر دیر ضروری است.
وی از اجرای طرح مطالعاتی در بندر دیر خبرداد و گفت: با وجود اجرای مطالعه اولیه برای ساخت اسکله قایق های صیادی در دیر با اعتبار 500میلیون ریال ولی تاکنون اقدام اجرایی صورت نگرفته است.
مدیر تعاونی صیادی بندردیر تاکید کرد: ترافیک زیاد شناورها و قایق های صیادی در دیر یکی از دلایل ساخت اسکله برای قایق های صیادی در دیر است چراکه ترافیک زیاد شناورها و قایق های صیادی است که در یک پست پهلو می گیرند.
بهشتی نژاد بیان کرد: ترافیک زیاد این شناورها در یک پست باعث می شود که صاحبان شناورها در هنگام بروز حادثه دچار خسارت شده و امکان نجات شناورها برای نیروهای امدادی میسر نیست.
وی ادامه داد: به دلیل ترافیک در صید و صیادی و دریانوردی، پیشنهاد می شود برای تعدیل شناورهای صیادی، مجوز پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو به صیادان واگذار شود تا بتوانند این صیادان در خشکی به فعالیت ادامه دهند و شغل خود را رها نکنند.
بهشتی نژاد اظهارکرد: همچنین برای درآمدزایی و اشتغال به صید و صیادی این شرکت تعاونی نیاز به تسهیلات برای خرید تانکر سوخت حمل نفت گاز و بنزین به جامعه صیادی دارد و این امر باعث می شود که هزینه ها کاهش و برای این شرکت درآمدی حاصل شود.
وی گفت: دریافت وام برای تامین انبار و سردخانه به محصولات شناورهای صیادی و عرضه آن به بازار و ساخت ساختمان شرکت تعاونی صیادان بندر دیر از دیگر انتظارات و نیازهای جامعه صیادی است.
مدیر تعاونی صیادی بندردیر اظهارداشت: هم اکنون صیادان این بندر نزدیک به 400میلیارد ریال در خرید قایق و کشتی و ادوات صید و صیادی سرمایه گذاری کرده اند و کاهش شدید آبزیان دریایی به این قشر زحمتکش ضربه وارد کرده که باید فکر اساسی برای آنان بشود.
بهشتی نژاد افزود: 400 قایق، 31 موتورلنج و 11 کشتی صیادی در بندر دیر فعالیت دارند و هم اکنون نزدیک به 5 هزارنفرصیاد به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق صیادی امرارمعاش دارند.
بندردیر در فاصله 180 کیلومتری جنوب بوشهر به عنوان بزرگترین بندرصیادی کشور درکنار دریای نیلگون خلیج فارس قراردارد.

برچسب ها: بندر دیر صیاد
ارسال نظرات
آخرین اخبار