۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
از سوی محیط زیست

سکوها وتاسیسات نفتی مستقر در دریا ممیزی می شوند

مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه دستورالعمل انجام ممیزی سکوها و تاسیسات نفتی مستقر در دریا با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۷۴۰
سکوها وتاسیسات نفتی مستقر در دریا ممیزی می شوند
ضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: همواره چالش های محیط زیستی بسیاری در حیطه آلودگی های دریایی در آبهای جنوبی و شمالی کشور وجود دارد که برخی از این آلودگی ها منشا خشکی و برخی دیگر منشا دریایی دارد.                               
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: همکاری با امور نظام فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت تصویب و ابلاغ دستورالعمل و راهنماهای تدوین شده معاونت محیط زیست دریایی از جمله اقدامات صورت گرفته در دفتر بررسی آلودگی هایی دریایی محسوب می شود.                                                                  
وی اذعان داشت: همکاری با سازمان استاندارد ایران جهت تصویب و ابلاغ استانداردهای تدوین شده معاونت محیط زیست دریایی نیز در راستای کاهش آلودگی های دریایی صورت گرفته است که این امر نقش بسیار مهمی به منظور کاهش آلودگی های دریایی ایفا خواهد کرد.                              
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفته های خود در خصوص فعالیت های محیط زیست در راستای کنترل و کاهش آلودگی های دریایی از همکاری با مناطق ویژه به خصوص لاوان در راستای ارتقای کیفیت محیط زیست دریایی جزیره لاوان و پناهگاه حیات وحش شیدور خبر داد.
به گفته وی، همکاری با وزارت نیرو در راستای اجرای مصوبه هیئت دولت و آمارگیری از حجم و میزان تخلیه فاضلاب انسانی توسط شهرستان ها و روستاهای ساحلی از دیگر اقدامات صورت گرفته دفتر بررسی آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی محسوب می شود.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در ادامه بیانات خود از همکاری دفتر بررسی آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی با معاونت آموزش، تدوین اولویت های پژوهشی و آمارگیری و تکمیل شاخص های آماری دفتر بررسی آلودگی های دریایی خبر داد.
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در ادامه تصریح کرد: فراهم آوردن مقدمات برگزاری دوره های آموزش مهارت های چهارگانه بقا در دریا و بازدید از سکوهای نفتی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آلودگی های دریایی در آبهای کشور بوده است.                                                                  
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین از تهیه دستورالعمل انجام ممیزی سکوها و تاسیسات نفتی مستقر در دریا با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در کاهش آلودگی های نفتی نام برد.                     
الماسی همچنین از همکاری با معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امورمجلس، تدوین چک لیست های نظام آراستگی، همکاری با مرکز بودجه و تشکیلات در خصوص جذب اعتبار تهیه و تدوین دستورالعمل های مورد نیاز محیط زیست دریایی و همکاری با معاونت محیط زیست انسانی خبر داد.
به گفته وی، بررسی و ارزیابی طرح های مشمول ارزیابی محیط زیست دریایی یکی دیگر از وظایف دفتر بررسی آلودگی های دریایی است که طی آن می توان با اعمال نظرهای اساسی نسبت به حفاظت محیط زیست دریاها و و سواحل اقدام کرد.           
مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تهیه بانک اطلاعاتی گزارش های ارسالی از استان های ساحلی و نیز تهیه بانک اطلاعاتی آزمایشگاه های محیط زیست دریایی در هفت استان ساحلی کشور از جمله اقدامات مهم دیگری است که در راستای حفاظت دریاها از آلودگی ها صورت گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار