۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

13 هزار تن آبزی از استان بوشهر صادر شد

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهرگفت: 13 هزار تن آبزی شامل میگوی دریایی و انواع ماهیان تجاری و صنعتی از استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۶۴۵
13 هزار تن آبزی از استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر حسن بازیار در جمع خبرنگاران دربوشهر با اشاره به صادرات میگوی پرورشی از استان بوشهر اظهار داشت: بیش از هفت هزار و 500 تن میگوی پرورشی تولید استان بوشهر در 9 ماه امسال به خارج کشور صادر شده است.
وی با بیان اینکه محموله های میگوی پرورشی به 19 کشور دنیا صادر شده است گفت: این محموله‌ها به کشورهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی، حوزه خلیج فارس، آمریکای مرکزی، آفریقا و چین صادر شد.
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین پس از بازدید هیئت روسی و موافقت های صورت گرفته، اولین محموله میگوی پرورشی نیز از استان بوشهر به کشور روسیه صادر شد.
بازیار بیان کرد: علاوه بر صادرات میگوی پرورشی، سایر آبزیان از جمله میگوی دریایی و انواع ماهیان تجاری و صنعتی نیز در پروسه صادرات وجود داشته اند که در مجموع بیش از 13 هزار تن آبزی به خارج از کشور صادر شده است.
وی گفت: آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی دامپزشکی استان که دارای کد تائیدیه اتحادیه اروپاست با انجام یک هزار و 100 مورد آزمایشات میکروبی، شیمیایی و اندازه گیری فلزات سنگین روی محموله های آبزی نقشی مهم در تسریع روند صادرات محصولات داشته است.

برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار