روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
دکتر محمد سعیدی:

با لغو تحریم ها صادرات و واردات کشور به طور مستقیم انجام می شود

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با لغو تحریم ها تمام خطوط کشتیرانی در منطقه آسیای شرقی، شمال چین، اروپا، آفریقا و منطقه خلیج فارس برای صادرات و واردات کالاهای ایرانی دراختیار تجار ایرانی و شرکتهای بین المللی قرار می گیرد که این امر یک تحول مهم و اساسی در اقتصاد کشورمان خواهد بود.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۵۹۵۶۴
با لغو تحریم ها صادرات و واردات کشور به طور مستقیم انجام می شود
به گزارش خبرنگار مانا دکتر محمد سعیدی شب گذشته در گفتگو با برنامه پایش با اشاره به لغو تحریم ها گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خطوط مستقیم خود را از کشورهای آسیای شرقی و شمال چین به سمت بنادر خلیج فارس گسترش خواهد داد و از سوی دیگر خط خلیج فارس به اروپا را احیا می کند که این خط در دوران تحریم قطع شده بود. 
وی افزود: بر این اساس، دو سوم حجم کالاهای وارداتی که تا به امروز از طریق امارات صورت می گرفت، بعد از لغو تحریم از مناطق آسیای شرقی و شمال چین مستقیما به بنادرایران حمل می شود و از سوی دیگر برنامه های سازمان بنادر برای گسترش ترمینال ها و تاسیسات بندری سبب می شود، طی سالهای آینده با حجم قابل توجه ای از واردات و صادرات محصولات کشورمان به طور مستقیم روبه رو شویم.
رئیس هیئت مدیره ومدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایران یکی از صادر کنندگان اصلی محصولات پتروشیمی درآینده است ادامه داد: با رفع تحریم ها دیگر نیازی به واسطه ها نیست و می توانیم مستقیم و بدون محدودیت، محصولات خود را به کشورهای اروپایی و آسیای شرقی صادر کنیم.
دکتر سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: با لغو تحریم ها تمام خطوط کشتیرانی در منطقه آسیای شرقی، شمال چین، اروپا ، آفریقا و منطقه خلیج فارس برای صادرات و واردات کالاهای ایرانی دراختیار تجار ایرانی و شرکتهای بین المللی قرار می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار