۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
ایدنی:

بازرسان ایمنی شناورها، سختگیرانه عمل کنند/ به بنادر فاقد امکانات، مجوز فعالیت داده نشود

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خواستار نگارش طرح جامع توسعه دریایی همزمان با احداث فاز سه بندر شهید رجایی شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۹۵۰۹
بازرسان ایمنی شناورها، سختگیرانه عمل کنند/ به بنادر فاقد امکانات، مجوز فعالیت داده نشودبه گزارش مانا از هرمزگان ابراهیم ایدنی با بیان اینکه زمانبندی تمامی طرح های حوزه دریایی باید مشخص و نقشه راه جامع در این رابطه تدوین شود، گفت: تهیه دقیق آمار و اطلاعات در امور پر اهمیت و تعیین شاخص بندی در فعالیت ها به عنوان یکی از اولویت هاست.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه زمان عملیات دریایی باید در کنار سرویس دهی و زمان عملیات تخلیه بارگیری کشتی کاهش یابد، تصریح کرد: جزئیات امور یدک کشی، مانور کشتی، عملیات پاس و تمامی پروسه های بندری و دریایی باید برای بهره وری بیشتر تحلیل و نقاط قوت و ضعف، بررسی و پایش شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: باید از حداکثر ظرفیت موجود تجهیزات و نیروی انسانی در بنادر استفاده شود و در تمام حوزه های حمل و نقل دریایی، کارمندان و کارشناسان اطلاعات خود را بروز کنند.
ایدنی همچنین خواستار نگارش طرح جامع توسعه دریایی همزمان با احداث فازسه بندر شهید رجایی شد و اضافه کرد: تفکیک و شماره گذاری لنگرگاه ها بر اساس کاربری ها از دیگر الویت های بخش دریایی در سال آتی باشد.
وی از احداث دکل VTS و نصب تجهیزات VHF در منطقه مدکندالوی قشم به عنوان یکی از مناطق پرتردد گردشگری، در آینده ای نزدیک خبر داد.
این مقام مسئول اضافه کرد: طرح جامع مدیریت بحران برای ارائه واکنش سریع و استفاده بهینه از تجهیزات و سیستم ها باید مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بر لزوم توجه بیشتر به ارایه آموزش های دریانوردی وکنترل مستمر گواهینامه ها تاکید کرد و افزود: برای تضمین حفظ جان انسان ها در سفرهای دریایی نوروز 95، بازرسان در بحث ایمنی شناورها سختگیرانه عمل کنند و هیچ گونه اغماض و مماشاتی در این رابطه نداشته باشند.
وی ضمن اعلام این مطلب که امور اجرایی مربوط ثبت شناوران و صدور گواهینامه های دریانوردی می تواند به شرکت های خصوصی واگذار شود، افزود: اداره کل تنها امور مربوط به تایید نهایی مجوزها را انجام دهد.
ایدنی بر لزوم نگارش سند توسعه گردشگری در همه جوانب تاکید کرد و گفت: وجوه اداره شده فرصت مناسبی برای نقش آفرینی واحدهای مختلف در توسعه این صنعت است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بر امورات شناورها و بنادر صیادی نظارت بیشتری صورت گیرد و به بنادر فاقد امکانات، مجوز فعالیت داده نشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار