۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

عسلویه با جمعیت بالا فاقد پلاژ شنا است

به منظور توسعه گردشگری دریایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی هتل ساحلی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان واقع در استان هرمزگان احداث می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۴۸۲
عسلویه با جمعیت بالا فاقد پلاژ شنا است
مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی پازارگاد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون ساخت هتلی مجلل و با شکوه در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در دستور کار قرار گرفته است.                             
محمد صفاییان افزود: به منظور ساخت این هتل، 48 هکتار زمین در ساحل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در اختیار گرفته ایم.
به گفته وی، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به دلیل نزدیکی با عسلویه و صنایع بزرگ پتروشیمی از این قابلیت برخوردار است که بتواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.                                              
وی اظهار داشت: بر همین مبنا لازم است هر چه سریعتر نسبت به ایجاد زیرساختهای گردشگری در این منطقه اقتصادی ساحلی اقدامات لازم به عمل آید.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی عنوان کرد: در همین راستا ساخت هتل به عنوان یکی ازمهمترین زیرساختهای گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخودار سات.                                   
وی در ادامه بیان کرد: سعی خواهیم کرد پس از ساخت هتل در این منطقه ساحلی نسبت به ایجاد سایر امکانات گردشگری در سواحل پارسیان نیز اقدامات لازم را انجام دهیم.                                              
وی خاطرنشان ساخت: با برگزاری تورهای صنعتی به منطقه ویژه اقتصادی پارسیان می توان گردشگری را بیش از پیش در این منطقه توسعه داد.
صفاییان گفت: به این ترتیب در آینده ای نه چندان دور شاهد رونق گردشگری دریایی و ساحلی در خلیج فارس خواهیم بود.
مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی پازارگاد در ادامه بیانات خود به ایجاد طرح کلان گردشگری دریایی در عسلویه اشاره کرد و گفت: عملیات ایجاد امکانات گردشگری در این منطقه ساحلی زیبا مدتی است که شروع شده است.
برگزاری تور گردشگری از عسلویه به کیش و قشم    
به گفته وی، در این منطقه گردشگری قصدداریم علاوه بر ایجاد انواع امکانات مرتبط با گردشگری دریای از جمله هتل دریایی، رستوران دریایی، امکانات انواع ورزش های آبی، کلوپ های دریایی و پلاژهای ساحلی نسبت به برگزاری تورهای گشت دریایی در خلیج فارس اقدام کنیم.
وی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: یکی از مهمترین اهداف ما از برگزاری این تورهای گردشگری دریایی سفر به جزایر کیش و قشم از مقصد عسلویه است که بدون شک در صورت راه اندازی مورد استقبال گردشگران واقع خواهد شد.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی یادآور شد: به این ترتیب شرایطی فراهم می کنیم که گردشگری دریایی در جنوب کشور طی نیمه دوم سال پررونق شود و گردشگران زیادی مقصد سفر های زمستانه خود را استان های هرمزگان و بوشهر قرار دهند.
وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که توسعه گردشگری دریایی در جنوب کشور همزمان با ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی نیازمند حمایت سازمان های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، بنادر و دریانوری و حفاظت محیط زیست است.
به گفته صفاییان، اعطای تسهیلات بانکی و تسریع در روند صدور مجوزهای لازم، مهمترین حمایت هایی است که می تواند از سوی این سازمان ها متوجه سرمایه گذاران بخش خصوصی شود.                                                       
عسلویه فاقد پلاژ شنا است
وی تاکید کرد: متاسفانه تا کنون هیچ اقدام عملی در راستای توسعه گردشگری دریایی در جنوب کشور صورت نگرفته است، این امر تا حدی خود را نمایان می کند که منطقه ای به عظمت عسلویه با این همه خانوار، فاقد یک پلاژ مخصوص شنا است.           
مدیر عامل شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی پازارگاد، بیان کرد: این در حالی است که در دنیا ، داشتن پلاژ نخستین زیرساخت لازم جهت ورود گردشگران به سواحل و دریا محسوب می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار