۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
پلاژهای ساحلی مازندران در نوروز 95رونق می یابد

ارائه خدمات جت اسکی به گردشگران نوروزی مازندران

در ایام نوروز به دلیل سرمای هوا، امکان شنای گردشگران در دریا وجود ندارد اما آنها می توانند از خدمات گردشگری دریایی همچون قایق سواری و جت اسکی در پلاژهای ساحلی فعال در نوار ساحلی مازندران بهره مند شوند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۴۵۰
ارائه خدمات جت اسکی به گردشگران نوروزی مازندران
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران به خبرنگار مانا گفت: با فعال شدن ستاد سفرهای نوروزی استان مازندران، فعالیت کمیته های این ستاد در قالب 12 کمیته خدماتی و نظارتی نیز آغاز شده است.                        
دلاور بزرگ نیا بیان کرد: این کمیته ها شامل کمیته های اسکان، امداد و نجات، انتظامی، بازرسی و نظارت،امور شهری، امور روستایی، اطلاع رسانی، بهداشت فرهنگی و تنظیم بازار است.                                                                          
وی همچنین به کمیته سواحل و دریا به عنوان یکی از مهمترین کمیته های ستاد سفرهای نوروزی استان اشاره کرد و گفت: استان مازندران به دلیل بهره مندی از سواحل و دریای زیبا همواره گردشگران دریایی زیادی را به خود جذب می کند.                                          
وی در ادامه بیان کرد: بنابراین ساماندهی سواحل و دریا برای ارائه خدمات مناسب از سوی واحدهای پذیرایی و خدماتی مستقر در سواحل در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران قرار دارد.                                  
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران همچنین عنوان کرد: در ایام نوروز به دلیل سرمای هوا، امکان شنای گردشگران در دریا وجود ندارد اما آنها می توانند همچون نوروز سالهای گذشته از خدمات گردشگری دریایی همچون قایق سواری و جت اسکی در پلاژهای ساحلی فعال در نوار ساحلی مازندران بهره مند شوند.                                                                        
به گفته وی، در تمام مدت نوروز نظارت کارشناسان بر عملکرد پلاژهای ساحلی و نحوه خدمات رسانی انها به گردشگران صورت خواهد گرفت و در صورت بروز هر گونه تخلفی از سوی این واحدهای خدماتی با آنها برخورد لازم صورت خواهد گرفت.
بزرگ نیا در ادامه سخنان خود در خصوص ستاد نوروزی مازندران تاکید کرد: در این راستا اداره کل تربیت بدنی استان و اداره بنادر و دریانوردی مازندران نیز همکاری های لازم را با اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران خواهند داشت.
این مقام مسئول در استان مازندران همچنین از برگزاری جشنواره های متعدد در سواحل استان مازندران در طول ایام نوروز خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی طی سالهای اخیر جز برنامه های ثابت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در قالب کمیته سواحل و دریا قرار گرفته است.
وی بیان کرد: جشنواره هایی همچون بادبادک ها و مجسمه های شنی طی سالهای گذشته بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است و قصد داریم امسال نیز این جشنواره ها با شکوه تر از سالهای گذشته در نوار ساحلی مازندران برگزار کنیم.                
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: همچنین در ایام نوروز بازارچه های صنایع دستی در برخی از سواحل استان برپا خواهد شد.                                                                           
وی در ادامه با اشاره به اینکه هر ساله استان مازندران رتبه نخست بیشترین میزان جذب گردشگر نوروزی را در کل کشور کسب می کند، گفت: پیش بینی می شود امسال نیز شاهد کسب این رتبه برای استان مازندران باشیم.                                                   
بزرگ نیا بیان کرد: با توجه به اینکه فقط در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی امسال 35 میلیون نفر اقامت شب در استان مازندران ثبت شده است، انتظار داریم در ایام نوروز 95 شاهد افزایش چشمگیری گردشگران ورودی به استان در مقایسه با نوروز 94 باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار