۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

راه اندازی خط مسافربری چابهار- کراچی از سال آینده

با تجهیز ترمینال مسافری بندر چابهار به سیستم های امنیتی و رفاهی، خطوط مسافری بین چابهار- عمان و چابهار – کراچی از اردیبهشت ماه سال آینده راه اندازی می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۳۹۲
راه اندازی خط مسافربری چابهار- کراچی از سال آینده
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس امکان سنجی صورت گرفته به منظور راه اندازی خطوط مسافری از مقصد بندر چابهار به سایر کشورهای اطراف، مشخص شد باید ترمینال مسافری بندر چابهار به امکانات خاصی تجهیز شود.
سیاوش رضوانی تصریح کرد: هم اکنون سالن ترمینال مسافری در بندر چابهار وجود دارد اما این سالن برای راه اندازی نیازمند تجهیز به برخی امکانات ایمنی و رفاهی برای مسافران است.                                                               
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: نصب سیستم های کنترل نامحسوس همچون سالن های فرودگاه از اهمیت ویژه ای در سالن ترمینال مسافری بندر چابهار برخوردار است.                                                                        
به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، به همین منظور گزارش مفصلی تهیه و به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال کرده ایم.
وی اذعان داشت: در صورت تامین اعتبارات لازم جهت تجهیز سالن ترمینال مسافری بندر چابهار، می توانیم تا پایان سال این بندر را جهت جابه جایی مسافران آماده کنیم.                                                                                                  
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای این امر زیاد قابل توجه نیست و می تواند به زودی تامین شود.
رضوانی به درخواست مکرر مالکان کشتی های مسافربری عمانی و نیز پاکستانی برای راه اندازی خطوط مسافری به بندر چابهار اشاره کرد و گفت: با آماده شدن ترمینال مسافری پیش بینی می شود از اردیبهشت سال آینده شاهد راه اندازی این خطوط مسافری باشیم.               
به گفته وی، این خطوط مسافری بین بندر چابهار- کراچی در پاکستان و چابهار – عمان با استفاده از شناورهای ایمن و استاندارد روز دنیا راه اندازی خواهد شد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: همچنین این شناورهای مسافری می توانند بارهای چمدانی را نیز در این مقاصد جابه جا کنند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بسته به نیاز مسافران تعداد شناورهایی که قرار است در این مسیر تردد کنند افزایش می یابد ولی در ابتدای فعالیت این خط قرار است یک فروند شناور فعالیت کند.
وی در ادامه گفته های خود تاکید کرد: شناورهایی که در آبهای عمان به کار گرفته می شوند به دلیل شرایط خاص امواج این دریا باید از استانداردهای خاصی برخوردار باشند.
وی یادآور شد: شناورهایی که در آبهای خلیج فارس به جابه جایی مسافران اختصاص دارند امکان تردد در آبهای عمان را ندارند.
رضوانی گفت: در صورتی که استقبال زیاد باشد، این شناورها می توانند در مسیر بین بنادر داخلی جنوب کشور نیز به مسافران دریایی خدمات رسانی کنند.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در ابتدا یک فروند شناور در مقاصد عمان- چابهار و یک فروند نیز در مقصد چابهار- کراچی فعالیت خواهد کرد، اذعان داشت: در صورت استقبال مسافران، تعداد شناورها افزایش خواهد یافت.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: به کارگیری شناورهای مسافری از چابهار به مقاصد بین المللی می تواند علاوه بر افزایش کارایی بندر چابهار باعث رونق حمل و نقل دریایی کشور نیز گردشگری دریایی شود.
وی بیان کرد: انتظار می رود در صورت موفقیت این پروژه حمل و نقل دریایی در جنوب کشور، سرمایه گذاران بیشتری نسبت به خرید شناورهای مسافری برای به کارگیری در مقاصد بین المللی اقدام کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار