۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

تولید میگوی گلستان دو برابر می شود

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان از انجام برنامه ریزیهای لازم جهت تولید میگو در مزارع گمیشان به میزان دو برابر تولید امسال در سال آینده خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۳۸۶
تولید میگوی گلستان دو برابر می شود
سید جواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مجتمع پرورشی میگوی گمیشان به عنوان تنها مرکز تولید میگوی شمال کشور مطرح است.
وی با اشاره به اینکه در این مرکز گونه میگوی وانامی تولید می شود، خاطرنشان ساخت: امسال در مجموع 712 تن میگوی پرورشی در مزارع گمیشان استان گلستان تولید شد.                                              
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان یادآور شد: این آمار در حالی است که سال گذشته 481 تن میگوی پرورشی در مزارع استان گلستان تولید شده بود که امسال موفق شدیم با ترغیب پرورش دهندگان و حمایت از آنها میزان تولید را افزایش دهیم.                                        
وی با اشاره به افزایش 35 درصدی تولید میگوی امسال در مقایسه با سال گذشته گفت: در نظر داریم در سال آینده میزان تولید میگوی پرورشی را با افزایش سطح زیرکشت مزارع پرورش میگو در سواحل گمیشان به دوبرابر تولید امسال افزایش دهیم.                                                     
این مقام مسئول در استان گلستان با افزایش وزن میگوی تولید شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: میگوی صید شده استان در سال گذشته با میانگین وزن 15 گرم بود و امسال با وزن 17 گرم صید شد که از این نظر نیز امسال در بخش پرورش میگو با رشد همراه بوده ایم.                        
مدیر کل شیلات استان گلستان در ادامه عنوان کرد: میگوی پرورشی استان گلستان در مقایسه با سایر میگوهای تولید شده در استان های ساحلی جنوب کشور کشور به لحاظ کیفیت، با توجه به شفافیت رنگ و نرمی و طعم خوب گوشت منحصربه فرد است.                       
قدس علوی با بیان اینکه میگوی گلستان هم اکنون در کشور به یک برند تبدیل شده است، اعلام کرد: دلیل آن استفاده از آب سالم دارای کلسیم، دما و شوری مناسب است که این آب طی عملیات سنگین کانال کشی صورت گرفته در سال گذشته، مستقیم از دریا به مجتمع می رسد.
به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، بخش اعظم میگوی پرورشی تولید شده در استان گلستان در حال صادر شدن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا و نیز سایر کشورهاست که امیدواریم سال آینده میزان صادرات با افزایش تولید بیشتر شود.                                      
قدس علوی یادآور شد: عمل آوری و بسته بندی میگوهای تولید شده در مراکز مخصوص این امر در شهرستانهای بندر ترکمن، بندر گز و کردکوی صورت می گیرد.                                                                                                                              
وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته سال آینده قرار است حداقل هزار و 500 تن میگوی پرورشی در استان گلستان تولید شود، لازم است همزان با این افزایش تولید، مراکز عمل آوری استان نیز ظرفیت عملیاتی خود را افزایش دهند.                 
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان در ادامه در خصوص پرورش میگوی این استان بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت مراکز عمل آوری و بسته بندی استان گلستان، هزار و 250 تن است که لازم است این ظرفیت در سال آینده افزایش یابد.                                         
وی تاکید کرد: امید می رود با تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی سازمان شیلات ایران، سرمایه گذاران بخش خصوصی بیشتری نسبت به تولید میگوی پرورشی اقدام کنند.                                                                                         
به گفته قدس علوی، پرورش میگو از سود قابل قبولی برای سرمایه گذاران برخوردار خواهد بود و با ایجاد اشتغالزایی در استان باعث رونق اقتصادی خواهد شد.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار