۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

رشته های دریایی دانشگاه چابهار افزایش می یابد

فعالیت های بین رشته ای با نگاه به دوره های تحصیلات تکمیلی از اهداف و برنامه های دانشگاه علوم و فنون دریایی چابهار است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۳۷۷
رشته های دریایی دانشگاه چابهار افزایش می یابد
رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون رشته ای مرتبط با علوم دریایی در سه دانشکده علوم دریایی، مهندسی دریا و مدیریت و علوم انسانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تدریس می شود.                           
دکتر امین بهزاد مهر در ادامه در خصوص رشته های این دانشگاه افزود: در دانشکده مهندسی دریا گروه های آموزشی شامل دریانوردی، مهندسی کشتی، مهندسی مخابرات و الکترونیک دریایی، مهندسی معماری کشتی و مهندسی عمران فعالیت می کنند.                                         
وی ادامه داد: همچنین در دانشکده مدیریت و علوم انسانی گروه های آموزشی، مدیریت بازرگانی دریایی، زبان انگلیسی و اقتصاد دریا و رشته های مرتبط با شیلات، زیست شناسی دریا و اقیانوس شناسی و شیمی دریا به دانشجویان تدریس می شود.                                                 
وی افزود: با توجه به اینکه صیانت و بهره برداری پایدار از منابع دریایی یک اصل مهم در توسعه کشور است، زمینه های تخصص مرتبط و فعالیت های بین رشته ای با نگاه به دوره های تحصیلات تکمیلی از اهداف و برنامه های این دانشگاه است.                         
دکتر بهزاد مهر اظهار داشت: در این راستا تجهیز و ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاه های تحقیقاتی و جذب اعضای هیات علمی مرتبط و با کیفیت عالی در دستور کار است.                                                                          
به گفته این مقام مسئول در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، در زمینه هایی نیز همکاران ما خصوصاً در دانشکده علوم دریا در حال تعریف رشته های جدید و همچنین تدوین سرفصل های آنان برای معرفی به وزارت علوم و دیگر دانشگاه ها هستند.
وی در خصوص عملکرد دانشگاه چابهار در مقایسه با سایر دانشگاه های دریایی کشور گفت: این دانشگاه با نگاه به توسعه کیفی سعی داشته تا همواره چه در مقوله آموزشی و چه در مقوله پژوهشی و فناوری به صورت هدفمند گام بردارد.         
رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بیان کرد: بر این اساس شاخص ها و ارزیابی های انجام شده توسط موسسات مسئول در خارج از دانشگاه بیانگر رشد کیفی مناسب دانشگاه است.                                               
وی تاکید کرد: علی الرغم رشد کیفی صورت گرفته، اعتقاد دارم تا رسیدن به شرایط مطلوب به خصوص در حوزه های فناوری و کارآفرینی کارهای زیادی باید انجام شود.                                                                              
وی اذعان داشت: اگر به دنبال توسعه دریا محور هستیم باید به صورت هدفمند به تعیین ظرفیت ها و اهداف دست یافتنی و با ارزش افزوده بالا در دریا پرداخته شود و سپس تمامی ظرفیت های علمی و فناوری کشور به صورت کاملاً هدفمند و با ماموریت ویژه در آن سرفصل ها ورود کنند.
دکتر بهزاد مهر با بیان اینکه برهمین اساس رشته های دریایی دانشگاه چابهار افزایش می یابد عنوان کرد: لازم است منایع مالی و انسانی به خصوص برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کار گرفته شوند.                                                                                     
این مقام مسئول در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار بیان کرد: به این ترتیب با انجام این اقدامات از سوی مسئولین در راستای ارتقای هر چه بیشتر علوم دریایی در کشور خواهیم توانست با کشورهای پیشرو در این زمینه رقابت کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار