۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

تصویب سند توسعه 10 ساله دانشگاه دریایی چابهار

سند توسعه 10 ساله دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با نگاه ویژه به دانشگاه های نسل سوم و به عنوان دانشگاهی پاسخگو و کارآفرین به تصویب هیئت امنای دانشگاه رسیده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۳۷۶
تصویب سند توسعه 10 ساله دانشگاه دریایی چابهار رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص فعالیت های توسعه ای دانشگاه چابهار در زمینه علوم دریایی گفت: سند توسعه 10 ساله دانشگاه با نگاه ویژه به دانشگاه های نسل سوم و به عنوان دانشگاهی پاسخگو و کارآفرین و با شعار " توسعه پایدار، توسعه جامع دریا محور" به تصویب هیات امنای دانشگاه رسیده است.                                                        
دکتر امین بهزاد مهر ادامه داد: بر این اساس جهت گیری دانشگاه در اهداف توسعه ای با اولویت نقش آفرینی در بهره برداری و صیانت موثر از مواهب و ذخایر دریایی با نگاه توسعه پایدار است.                                                                                 
وی در ادامه در خصوص اهداف بلند مدت دانشگاه علوم و فنون دریایی چابهار اظهار داشت: تحول در تمامی ارکان دانشگاه چابهار هماهنگ با اهداف توسعه ای و دانشگاه های نسل سوم از مهمترین اهداف بلند مدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار است.           
به گفته این مقام مسئول در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، این اهداف شامل ایفای نقش مؤثر دانشگاه در حفظ و ارتقای هویت اسلامی، ملی و فرهنگی جامعه، ایجاد تحول در نظام آموزشی در جهت پاسخگویی به نیازهای آموزشی و پژوهشی ملی و منطقه ای است.               
دکتر بهزاد مهر یادآور شد: همچنین گسترش کمی و کیفی دوره‌ها با نگاه ویژه به حوزه ای، علوم پایه، تحصیلات تکمیلی، بین رشته ها و به روز رسانی سرفصل دوره‌های مرتبط و اصلاح کیفی هرم اعضای هیات علمی متناسب با مأموریت‌های دانشگاه و توسعه توان آنان با محوریت پژوهش‌های فن‌آورانه و کارآفرین از دیگر اهداف بلند مدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به شمار می رود.                                              
وی خاطرنشان ساخت: ازدیگر اهداف بلند مدت این دانشگاه را می توان هدفمند سازی فعالیت های پژوهشی با توجه به اهداف و توانمندی های دانشگاه و توسعه و ارتقای کیفی پژوهش ها شامل تحقیقات بنیادی، کاربردی و فن‌آورانه با توجه به نیازهای اساسی منطقه و کشور در این حوزه عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی چابهار در ادامه بیانات خود تاکید کرد: ایجاد تحول در نظام اداری دانشگاه در جهت پیشبرد اهدف کلان، ایجاد تحول در نظام مالی و گسترش و توسعه منابع مالی جدید و ایفای نقشی موثر در عرصه بین المللی را از دیگر اهداف بلند مدت در نظر گرفته شده برای توسعه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار دانست.                                                                                                            
وی یادآور شد: هم اکنون اغلب رشته هایی که در این دانشگاه دایر است رشته هایی کاملا تخصصی و با محوریت دریا هستند.
به گفته وی، رشته های دریانوردی در دو گرایش عرشه و موتور، کشتی سازی، مهندسی برق و الکترونیک دریایی، مهندسی مکانیک، برق و عمران در دانشکده مهندسی دریا فعال هستند.                                                                   
دکتر بهزاد مهر عنوان کرد: همچنین در دانشکده علوم دریا رشته هایی نظیر زیست شناسی دریا، شیلات، اقیانوس شناسی، شیمی دریا و ریاضی کاربردی تدریس می شود.                                                            
این مقام مسئول در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اذعان داشت: همچنین در دانشکده مدیریت و علوم انسانی رشته هایی نظیرزبان انگلیسی، مدیریت بازرگانی دریایی و اقتصاد فعال هستند.                    
وی در ادامه گفته های خود تاکید داشت: در اکثر این رشته ها مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز برای علاقه مندان به تحصیل در علوم دریایی نیز دایر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار