۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
در ترمینال تمام اتوماتیک رتردام چه می گذرد؟

دیجیتالی شدن عملیات بندری، بنادر کوچک را به چالش می کشاند

بندر تمام اتوماتیک هلند درس هایی را در زمینه دیجیتالی کردن بنادر به ما می آموزد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۱۱۹
دیجیتالی شدن عملیات بندری، بنادر کوچک را به چالش می کشاندبه گزارش گروه بین الملل مانا، بی شک یکی از مزایای ترمینال های اتوماتیک، ارتقاء عملکرد در عملیات بندری است.
در ترمینال تمام اتوماتیک ماسلاکت رتردام دو کامیون مسیر کوتاهی را برای رسیدن به محل بارگیری طی می کنند و جرثقیل ها کانتینرهای دستور داده شده را از جایگاه به کامیون انتقال می دهند.
مراحل آزمایشی این عملیات که از دسامبر سال گذشته انجام شد حاکی از گذشت متوسط تنها 30 دقیقه برای یک جابه جایی است و این در حالی است که این زمان برای بنادر آمریکایی متوسط بین 45 دقیقه تا یک ساعت به طول می انجامد.
شرکت APM به عنوان اپراتور بندری این ترمینال دو قانون را برای رانندگان کامیون دار این ترمینال وضع کرده است. رانندگان کامیون ها ملزم به ارائه مدارک خود در پورتال اینترنتی در نظر گرفته شده هستند و سپس باید در لیست انتظار ثبت نام کنند. در صورتی که یک کامیون زمان دو ساعت در نظر گرفته شده را از دست دهد به محوطه انتظار هدایت شده و دوباره در لیست انتظار قرار خواهد گرفت.
کامیون داران در این زمینه نظرهای متفاوتی دارند. برخی از آنها شرایط جوی و ترافیک را از جمله عواملی می دانند که موجب از دست دادن زمان انجام عملیات می شود اما به هر حال شرکت APM کامیون داران را در این زمینه متقاعد کرده است.
ایمنی مهمترین عامل در ترمینال تمام اتوماتیک ماسلاکت دو است. پیش بینی می شود این بندر برترین بندر در خصوص محیط زیست محسوب شود.
تجهیزات اسکله و جرثقیل ها تمام برقی هستند که تولید آلودگی هوایی و صدا را به صفر رسانده است. انرژی برق مورد استفاده در این ترمینال توسط توربین های بادی تولید می شود.
لودرها در این ترمینال نیز برقی هستند و کارکنان در این ترمینال با خودروهای برقی رفت و آمد می کنند.
گفته می شود بنادر لس آنجلس و لانگ بیچ نیز اهداف مشابهی را در خصوص حفاظت از محیط زیست دنبال می کنند.
تمام اتوماتیک کردن این ترمینال با صرف هزینه 535 میلیون دلاری برای شرکت اپراتوری APM مخارج سنگینی برای این شرکت محسوب می شود.
این هزینه زمانی توجیه پیدا می کند که جابه جایی در بندر مربوطه تغییر چشمگیری داشته باشد.
تخمین جابه جایی ایده آل برای این ترمینال ها کار آسانی نیست به هر حال انتظار می رود شاهد یک میلیون جابه جایی دراین ترمینال باشیم.
تحقیق در بندر لس آنجلس حاکی از کاهش 30 تا 50 درصدی مشاغل و نیاز به نیروی کار در این بندراست.
ترمینال های تمام اتوماتیک با کاهش هزینه عملیات بندری، پیشنهادات خوبی را به مشتریان ارائه می دهند که بنادر مجاور را مجبور به پایین آوردن قیمت ها از طریق اتوماتیک شدن و یا فروش ترمینال به شرکت اپراتوری می کند تا اقدام به سرمایه گذاری و تمام اتوماتیک کردن ترمینال مربوطه کند.
برچسب ها: بندر رتردام
ارسال نظرات
آخرین اخبار