۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
در حاشیه همایش صنایع دریایی

دکترابتکار از هندورابی بازدید می کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه همایش صنایع دریایی کیش به منظور ارزیابی ظرفیت های زیست محیطی جزیره هندورابی برای صدور مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری در این جزیره، از این جزیره بازدید می کند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۱۰۲
دکترابتکار از هندورابی بازدید می کندمدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: دکتر ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به همراه معاون محیط زیست دریایی این سازمان در همایش صنایع دریایی در جزیره کیش حضور خواهند یافت.
داوود میرشکار عنوان کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از مهمانان ویژه همایش در خصوص محیط زیست دریاها سخنرانی خواهند داشت.
وی اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در سفر خانم ابتکار و خانم فرشچی به جزیره کیش، دیدارهایی نیز با مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص افزایش همکاریهای دو جانبه در راستای حفاظت محیط زیست این جزیره برگزار شود.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه در خصوص محیط زیست مناطق آزاد یادآور شد: در حال حاضر اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش به صورت مستقل عمل کرده و سازمان حفاظت محیط زیست نمی تواند بر عملکرد آن نظارت داشته باشد.
وی بر ضرورت حفاظت محیط زیست جزایر کیش و قشم تاکید کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه ششم توسعه محیط زیست کشور قرار است زمینه های تصویب قانونی ایجاد شود که طی آن اداره محیط زیست مناطق آزاد کشور در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست کشور قرار گیرد.
میر شکار در ادامه اذعان داشت: هم اکنون در راستای ساماندهی محیط زیست جزایر کیش و قشم که در حوزه اختیارات سازمان مناطق آزاد قرار گرفته اند، اقداماتی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور صورت گرفته است.
وی بیان کرد: در این راستا کارگروهی در استان هرمزگان تشکیل شده است که این کارگروه اختیار دارد نسبت به محیط زیست مناطق آزاد جزایر کیش و قشم به صورت مستقیم اقدام کند.
به گفته وی، سازمان مناطق آزاد کیش و قشم نیز موظف هستند تا نسبت به همکاری با این کارگروه محیط زیستی نهایت همکاری را داشته باشند.
کارگروه حفاظت محیط زیست ویژه مناطق آزاد در استان ها تشکیل می شود
مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، متذکر شد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به زودی کارگروه محیط زیست مناطق آزاد در سایر استان های کشور که مناطق آزاد در آنها واقع شده، ایجاد خواهند شد.
وی اذعان داشت: بنابراین به زودی شاهد آغاز به کار این کارگروه ها در استان های گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز خواهیم بود.
این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: توسعه پایدار در مناطق آزاد یکی از مهمترین خواسته های سازمان حفاظت محیط زیست است به این مفهوم که توسعه اقتصادی همزمان با حفاظت محیط زیست منطقه صورت گیرد.
بازدید ابتکار از جزیره هندورابی در حاشیه همایش صنایع دریایی
میرشکار در ادامه از سفر دکتر ابتکار و دکتر فرشچی از جزیره هندورابی در حاشیه همایش صنایع دریایی خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده قرار است این سفر به منظور ارزیابی ظرفیت های زیست محیطی این جزیره صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: جزیره هندورابی جز مناطقی است که در حوزه مسئولیت های سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است و این سازمان قرار است این جزیره را به یک منطقه توریستی تبدیل کند.
مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: بنابراین لازم است قبل از هر اقدامی در راستای توسعه گردشگری این جزیره، مجوزهای زیست محیطی برای آن صادر شود.
به گفته وی، ساخت تاسیسات گردشگری در جزیره هندورابی بدون شک نیازمند صدور مجوز از سوی محیط زیست است که در غیر این صورت به طور قانونی مانع هر گونه فعالیت در این جزیره خواهیم شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار