۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

رونق گردشگری با راه اندازی تور غواصی به کشتی رافائل

راه اندازی تور غواصی ویژه کشتی رافائل نیازمند حضور بخش خصوصی است تا بتواند از این موقعیت منحصر به فرد موجود در خلیج فارس، نهایت استفاده را برای بهره برداری اقتصادی در زمینه گردشگری دریایی انجام دهد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۰۳۹
رونق گردشگری با راه اندازی تور غواصی به کشتی رافائل معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان بوشهر با در اختیار داشتن بخش عظیمی از سواحل خلیج فارس از پتانسیل بسیار بالایی در خصوص توسعه گردشگری دریایی برخوردار است.
ناصر امیرزاده ادامه داد: متاسفانه طی سالهای گذشته هیچ گونه اقدام عملی که باعث شود آنچنان که شایسته است گردشگری دریایی در استان بوشهر رونق یابد، اتفاق نیافتاده است.
وی از تلاش های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر برای انجام برنامه ریزیهای دقیق در راستای توسعه گردشگری دریایی این استان خبر داد.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، همچنین استانداری بوشهر نیز اقدامات در دست انجامی برای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی دارد که از مهمترین آنها می توان به ساخت دهکده ساحلی گردشگری بوشهر اشاره کرد.
وی در ادامه بیان کرد: وجود جزیره خارگ در استان بوشهر قابلیت بزرگی برای توسعه گردشگری استان محسوب می شود که امیدواریم با راه اندازی تورهای گردشگری به این جزیره بتوانیم از این پتانسیل بزرگ گردشگری موجود در خلیج فارس در راستای توسعه گردشگری دریایی بوشهر بهره مند شویم.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، اذعان داشت: در آبهای استان بوشهر مناطق حفاظت شده دریایی بسیاری وجود دارد که می توان با فراهم کردن شرایط بازدید گردشگران از آنها با نظارت محیط زیست، گردشگری دریایی را رونق بخشید.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، سواحل زیبای نای بند در منطقه عسلویه هم اکنون به یکی از کانون های بزرگ جذب گردشگر استان بوشهر تبدیل شده است.
وی بیان کرد: در ایام پیک تعطیلات گردشگران زیادی وارد نای بند می شوند و با برپایی کمپنیگ چند روزی را در سواحل زیبای آن سپری می کنند.
امیرزاده در ادامه گفته های خود اضافه کرد: با رایزنی هایی که اخیراً با مسئولان پتروشیمی فعال در عسلویه صورت گرفته است، قرار است به زودی خط کشتیرانی تفریحی از مقصد عسلویه به جزایر خلیج فارس از جمله کیش و قشم برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه این امر مهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد، بیان کرد: با راه اندازی این خط کشتیرانی شرایط مناسبی برای ترددهای دریایی به صورت تفریحی در آبهای خلیج فارس فراهم می شود.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر همچنین یادآور شد: بندر گناوه با داشتن جاذبه های منحصر به فرد نیز به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های استان بوشهر مطرح است و گردشگران زیادی را به خصوص از استانهای همجوار سالانه به خود جذب می کند.
وی در ادامه سخنان خود کشتی رافائل را یکی از پتانسیل های گردشگری دریایی استان بوشهر عنوان کرد که متاسفانه بدون استفاده و بهره برداری اقتصادی به حال خود رها شده است.
امیرزاده با بیان اینکه این کشتی به زیستگاه آبزیان منحصر به فرد خلیج فارس تبدیل شده است، گفت: می توان شرایطی را فراهم کرد تا گردشگران را برای غواصی به این کشتی زیبا انتقال داد.
وی اظهار داشت: راه اندازی تور غواصی ویژه کشتی رافائل نیازمند حضور بخش خصوصی است تا بتواند از این موقعیت ویژه نهایت استفاده را برای بهره برداری اقتصادی در زمینه گردشگری دریایی انجام دهد.
وی تاکید کرد: بدون شک راه اندازی تور غواصی ویژه گردشگران به کشتی رافائل که در آبهای ساحلی بوشهر واقع شده، بسیار مورد استقبال گردشگران قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، فاصله کشتی رافائل از ساحل بوشهر حدود دو کیلومتر است و در عمق هفت متری واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار