۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

جزِئیات ادغام دو شرکت CMA CGM و NOL

دو شرکت کشتیرانی CMA CGM و NOL از ادغام طولانی مدت به ارزش 2.4 میلیارد دلار خبر دادند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۸۸۲۶
جزِئیات ادغام دو شرکت CMA CGM  و NOLبه گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت CMA CGM، برند APL را حفظ خواهد کرد و یک دفتر نمایندگی در سنگاپور احداث خواهد کرد. شرکت کانتینری فرانسوی CMA CGM با هدف افزایش تجارت استراتژیک خود مناطقی نظیر آمریکا، بین آسیایی و ژاپن، شرکت سنگاپوری NOL را به پیشنهاد پرداخت 2.4 میلیارد دلار و پرداخت 1.30 دلار به ازای هر سهم NOL از آن خود کرد. دو شرکت CMA CGM و NOL در مجموع 11.5 درصد کل ناوگان حمل و نقل دریایی دنیا را شامل می شوند.
با ادغام این دو شرکت شمار کشتیهای ناوگان شرکت CMA CGM به 563 می رسد. شرکت CMA CGM یکی از برترین شرکت ها در خطوط آسیا- اروپا- آسیا - مدیترانه، آفریقا و آمریکای لاتین محسوب می شود و در عوض شرکت APL در خطوط اقیانوس آرام، داخل آسیایی و شبه قاره هند حضور فعالی دارد. با توجه به این دو فاکتور، ادغام این دو شرکت هفت تا 19 درصد از کل حمل و نقل در خطوطی که فعالیت دارد را از آن خود خواهد کرد.
تحلیلگران شرکت Drewry این ادغام را در مجموع مثبت پیش بینی کردند ارزش سهام NOL نسبت به آخرین زمان معامله شده به مبلغ 1.22 دلار در چهارم دسامبر، 5.7 درصد افزایش را نشان می دهد. به هر حال آغاز تراکنش های میان دو شرکت به اواسط سال 2016 و زمانی که مقامات دولتی هر دو طرف این ادغام را تصویب کردند آغاز خواهد شد.
طی این ادغام شرکت CMA CGM صاحب 34 فروند کشتی با کمتر از سه سال خواهد شد که نتیجه برنامه های جوان سازی ناوگان NOL در سال های گذشته بوده است. این کشتی ها شامل شش فروند کانتینربر 14 هزار TEU و 10 فروند کشتی با ظرفیت 11 هزار TEU مناسب برای تردد کانال جدید پاناما در ماه می آینده است.
شرکت CMA CGM همچنین 12 فروند کانتینربر 9 تا 9 هزار و 500 TEU را در خطوط آسیا- آمریکای لاتین از آن خود خواهد کرد.
یکی از دلایل این ادغام ذخیره مالی و رقابت با رقبای اصلی در این زمینه عنوان شده است.
شایان ذکر است احتمال می رود این ادغام به تعدیل پرسنل نیز منجر شود. در حال حاضر شرکت CMA CGM  حدود 22 هزار و NOL نیز هفت هزار پرسنل در دریا و خشکی دارند. گفته می شود پیش از این مرسک از تعدیل چهار هزار نیروی خشکی خود تا سال 2017 خبر داد.
برچسب ها: CMA CGM
ارسال نظرات
آخرین اخبار