۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲

نصب اولین بویه سنجش مشخصات دریایی در بندر امام

اولین بویه مکانیزه سنجش وضعیت دریایی با هدف توسعه شبکه ملی پایش و پیش بینی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) نصب و راه اندازی شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۷۸۱
نصب اولین بویه سنجش مشخصات دریایی در بندر امام
به گزارش مانا، معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به ضرورت ایجاد پایگاه جامع اطلاعات دریایی به منظور پاسخگویی به نیازهای سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر سازمان های مرتبط با حوزه دریایی کشور اظهار داشت: پس از راه اندازی این سامانه پایشی، مشخصات هواشناسی، موج نگاری و جریان شناسی در حوزه سواحل منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) اندازه گیری و به صورت آنلاین به پایگاه اطلاعات جامع ارسال می شود.
مهندس رضا زاده در ادامه افزود: این بویه مجهز به امکاناتی نظیر چراغ دریایی، GPS و GSM است و با اندازه گیری سرعت و جهت باد، فشار ،رطوبت و دمای هوا، همچنین سنجش جهت و پارامترهای طیفی موج با بهره گیری ازسنسورهایی که در آن تعبیه شده، کمک شایانی به پایش وضعیت امواج و سواحل می کند.
وی همچنین در تشریح مزایای بهره گیری از این سامانه پایشی بیان داشت: اندازه گیری سرعت و جهت جریان آب با برخورداری از سنسورهای جریان شناسی از دیگر ویژگی های این سامانه به شمار می آید.
معاون مهندسی و عمران با اشاره به همکاری واحد دریایی و بندری این اداره کل در انجام مراحل نصب این بویه، اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی این سامانه زمینه مساعد و مطلوب تری برای توسعه فعالیت های حوزه دریایی فراهم شود.
برچسب ها: بویه
ارسال نظرات
آخرین اخبار