۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

صیادان خوزستانی بار دیگر از فعالیت بازماندند

در پی نامساعد شدن هوا ، صیادان بنادر جنوبی خوزستان برای دومین بار طی دو هفته اخیر از صید بازماندند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۷۳۲
صیادان خوزستانی بار دیگر از فعالیت بازماندند
به گزارش خبرنگار مانا ، صدها صیادخوزستانی که خود را برای ازسرگیری فعالیت در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس آماده می کردند در پی اعلام نامساعد شدن هوا از سوی هواشناسی خوزستان نتوانستند به دریا بروند.
هواشناسی خوزستان اعلام کرد: از اواخر وقت روز شنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب کشور و ناپایداری هوا ، شاهد وزش باد در سواحل جنوبی خوزستان و متلاطم شدن آبهای شمالی خلیج فارس خواهیم بود.
مواج شدن آبهای شمالی خلیج فارس ، شرایط را برای قایق ها و شناورهای صیادی به گونه ای رقم زده که آنان نتواند با خیالی آسوده به صید و صیادی در آبهای شمالی خلیج فارس بپردازند.
برخی از صیادان هندیجانی که صبح روز جمعه راهی دریا شده بودند با نامساعد شدن هوا از نیمه راه به ساحل بازگشتند و تورهای خود را قبل از اینکه پهن کنند جمع کردند.
اداره کل شیلات خوزستان به صیادان بومی توصیه کرده فعلا از رفتن به دریا خودداری کنند تا با حادثه ای روبرو نشوند.
در پی طوفانی شدن آبهای شمالی خلیج فارس و کاهش صید ، بهای انواع آبزیان دریایی افزایش یافت.
حدود 50هزارنفر در بخش صید و صیادی خوزستان فعالیت می کنندو حدود دو هزار و 500 قایق و شناور در ناوگان صیادی خوزستان فعال هستند.
سال گذشته حدود 48هزار تن انواع ماهی و میگو در صیدگاههای خوزستان صید شد.
روند صیدآبریان دریایی در صیدگاههای خوزستان در سال های اخیر به علت فشار بیش از حد به ذخایر و صید بی رویه و غیرقانونی رو به کاهش بوده است.
عدم توسعه ناوگان صیادی ، پرورش ماهی در قفس و افزایش میزان دوره ممنوعیت صید از راههای عملی برای حفظ ذخایر آبزیان خلیج فارس بوده است.
استان خوزستان به لحاظ میزان صید آبزیان دریایی رتبه چهارم را در کشور دارا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار