۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

سفیر چین در چابهار:آماده همکاری در چابهار هستیم

پس از توافق هسته‌ای و فراهم شدن زمینه‌ توسعه همکاری‌های ایران با کشورهای مختلف، سرمایه‌گذاران زیادی راهی ایران به ویژه بندر چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان شدند که در این بین و در چند روز گذشته، دو رقیب دیرینه تجاری در شرق آسیا [یعنی چین و هند]، سفرای کشورهای خود را مأمور بازدید از چابهار کردند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۸۵۱۴
سفیر چین در چابهار:آماده همکاری در چابهار هستیم

به گزارش خبرگزاری مانا از چابهار، نیمه آبان امسال « سائووراب کومار» سفیر هند وارد چابهار شد و در دیدار با فرماندار این شهرستان از برنامه هند برای تمرکز سرمایه‌گذاری در چابهار خبر داد و گفت: ما خواهان یک تجارت مطلوب در بندر چابهار هستیم و امیدواریم این امر هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار بگیرد.
اما با گذشت کمتر از 15 روز از این سفر، سفیر چین نیز میزبان چابهار[ تنها بندر اقیانوسی ایران] بود تا مانند رقیب دیرینه تجاری خود برای سرمایه‌گذاری در چابهار اعلام آمادگی کند.
وی که باهدف شناسایی موقعیت چابهار برای همکاری ایران و چین به این بندر رفته، در حاشیه بازدید از نقاط مختلف چابهار با بیان اینکه توسعه بندر چابهار اهمیت اقتصادی و استراتژیک این منطقه را برای کشور ایران نشان می‌دهد، گفته است: کشور چین در زمان تحریم ظالمانه با استقامت همکاری بسیار خوبی با ایران داشت و ما امیدواریم با توافق هسته‌ای که صورت گرفته، همکاری دو طرف فضای بهتری را ایجاد کند.
«پانگ سن» همچنین از اعلام آمادگی کشورش برای همکاری‌های بندری با ایران خبر داد و افزود: ما در زمینه بندر سازی و بندر داری تجربه بسیار خوبی داریم و می‌توانیم در زمینه‌های طراحی، ساخت‌وساز بندر، تأمین تجهیزات و مدیریت اجرایی همکاری داشته باشیم.
پیش از این « سائووراب کومار» سفیر هند در جریان بازدید از بندر چابهار با اعلام حضور قطعی هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در چابهار گفته بود: ما منتظر نتیجه مذاکرات دو گروه ایرانی و هندی که در آینده نزدیک در دهلی نو برگزار خواهد شد هستیم و امیدواریم هرچه زودتر هماهنگی‌های سرمایه‌گذاری برای بندر چابهار و تفاهم‌نامه سه جانبه انجام شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار