۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

رتبه نخست دانشکده دریایی خلیج فارس بوشهر در قبولی ارشد

دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مقایسه با سایر دانشگاه های دریایی کشور از عملکرد بسیار خوبی برخوردار بوده است به گونه ای که طی سالهای اخیر وضعیت تحصیلی این دانشگاه با هیچ یک از دانشگاه های دریایی کشور قابل رقابت نیست.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۴۸۰
رتبه نخست دانشکده دریایی خلیج فارس بوشهر در قبولی ارشدرئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در سال گذشته از مجموع 50 نفر دانشجوی پذیرفته شده در مقطع ارشد رشته شیلات در کل کشور، 24 نفر از پذیرفته شدگان دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر بودند.
دکتر عبدالمجید مصلح ادامه داد: به این ترتیب این دانشگاه به لحاظ قبولی دانشجو در مقطع تحصیلی ارشد، رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
این مقام مسئول در دانشگاه خلیج فارس بوشهر بیان کرد: همچنین در رشته کشتی سازی نیز طی سال گذشته، 23 نفر موفق به قبولی در مقطع ارشد شدند که از این نظر نیز دانشگاه خلیج فارس رتبه نخست کشور را در میان سایر دانشگاه های دریایی کشور کسب کرد.
وی تصریح کرد: همچنین در سال 94، 27 نفر دانشجو در مقطع ارشد رشته کشتی سازی پذیرفته شدند که سهم بالایی در میزان قبولی محسوب می شود.
به گفته مصلح، اکثر رتبه های تک رقمی ارشد کشتی سازی امسال نیز به دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر اختصاص یافته بود.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر تاکید کرد: همچنین این میزان قبولی در مقطع ارشد توسط دانشجویان دانشگاه خلیج فارس حاکی از بالا بودن سطح علمی این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه های دریایی در کل کشور است.
وی در ادامه گفت: کیفیت خوب تدریس رشته های کارشناسی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر باعث می شود تا دانشجویان بتوانند در آزمون ارشد موفق عمل کنند و سهم بالایی از قبولی کل کشور را به خود اختصاص دهند.
وی اذعان داشت: دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مقایسه با سایر دانشگاه های دریایی کشور از عملکرد بسیار خوبی برخوردار بوده است به گونه ای که وضعیت تحصیلی این دانشگاه با هیچ یک از دانشگاه های دریایی کشور قابل رقابت نیست.
دکتر مصلح عنوان کرد: هم اکنون در مجموع 21 نفر در دوره ارشد در دانشگاه های دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر مشغول تحصیل هستند.
وی همچنین با بیان اینکه زیربنای آموزشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر 50 هزار متر مربع است تصریح کرد: این دانشگاه دارای 8 دانشکده است که دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی های در حال انجام بتوانیم شرایطی فراهم کنیم تا سطح علمی کارشناسان کشور در رشته های مختلف دریایی افزایش یابد.
وی همچنین بیان کرد: سرانه فضای دانشجو در دانشگاه خلیج فارس بوشهر 10.5 متر مربع است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.
به گفته مصلح، بیوتکنولوژی دریا، مدیریت حمل و نقل دریایی، محیط زیست دریا، زیست دریا با چهار گرایش (جانوران، گیاهان، آلودگی، بوم شناسی)، اقیانوس شناسی، مهندسی سواحل، شیمی دریا، سازه های دریایی، معماری کشتی و فرآوری محصولات شیلات از جمله رشته های مصوب هئات امنای دانشگاه برای تدریس در دانشکده علوم و فنون دریایی محسوب می شوند.
وی یادآور شد: دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه خلیج فارس بوشهر هم اکنون در رشته های بیوتکنولوژی دریا، مدیریت حمل و نقل دریایی بین قاره ای و معماری کشتی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.
برچسب ها: دانشگاه دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار