۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

شناورهای صیادی صید اقیانوسی می‌کنند

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: برای حفظ ذخائر آبزیان، تامین مواد پروتئینی دریایی و افزایش درآمد صیادان صید اقیانوسی شناورهای صیادی آغاز شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۸۴۲۲
شناورهای صیادی صید اقیانوسی می‌کنند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حسن صالحی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات صیادان و آبزی پروران استان بوشهر با اشاره به خسارت وارد شده به پرورش دهندگان میگوی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگو در استان بوشهر خسارت پرورش دهندگان پس از بررسی و ارزیابی پرداخت می شود.
وی از کاهش 50 درصدی میگوی پرورشی در استان بوشهر خبرداد و گفت: با وجود تولید بیش از 14 هزار تن و تامین 70 درصد میگوی پرورشی کشوراز استان بوشهر در سال گذشته، ولی بیماریها همیشه وجود دارند و امسال با شرایط پیش آمده پیش بینی می شود این میزان به 50 درصد معادل هشت هزار و 500 تن کاهش یابد.
رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه 70 درصد مزارع پرورشی میگوی استان بوشهر بیمه هستند تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز برداشت تمام نشده میزان کلی خسارت مشخص نیست ولی براساس بررسی صندوق بیمه محصولات کشاورزی 70 درصد زمینهای پرورش میگو در استان بوشهر بیمه هستند.
صالحی باتاکید بر کمک صندوق حوادث غیر مترقبه کشور به پرورش دهندگان میگوی خسارت دیده اظهار کرد: همچنین به دلیل اینکه بیماری میگودر سایتهای پرورش حادثه ای غیر قابل پیش بینی است قرار است استاندار بوشهر طی نامه ای به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این مسئله را در صندوق حوادث غیر مترقبه کشور مطرح و کمکی از این طریق به این صنعت شود.
وی یادآور شد: با پرداخت خسارتها و حمایت از صنعت پرورش میگو تلاش می شود کمترین ضربه به فعالان این صنعت وارد شود و همچنان این افراد با قوت کارشان را ادامه دهند.
صالحی از وارد شدن مولد میگو از آمریکا خبرداد و افزود: با وجود اینکه در سالهای گذشته به دلیل تحریمها امکان واردات مولد وجود نداشته و با توجه به تحولات پیش آمده انتظار می رود سال آینده مولد سالم و خالص از کشورهای آمریکایی از جمله آمریکای لاتین وارد کنیم.
رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه امسال 15 تا 18 هزار تن میگوی پرورشی در کشور تولید می‌شود در خصوص صادرات میگو نیز گفت: برای صادرات میگو علاوه بر بازارهای سنتی آسیای جنوب شرقی، اروپا، کشورهای خلیج فارس و خاورمیانه براساس توافق سال گذشته بازار روسیه و کشورهای اوراسیا که دارای ظرفیت بالایی است نیز اضافه شده است.
وی یادآور شد: علاوه بر این نیز صادرکنندگان ایرانی در نمایشگاه کشور چین شرکت کردند و در تلاش برای ایجاد بازار جدید میگوی پرورشی در بازار چین هستیم.
صالحی با اشاره به اجرای صید اقیانوسی گفت: 800 شناور در فراتر از 200 مایلی دریای عمان برای صید ماهی اعزام شده‌اند که ایران در بین 35 کشور در صید ماهی مقام دوم دارد.
وی بیان کرد: شناورهای ایران در غرب اقیانوس هند در صید ماهیان اقیانوسی مقام نخست در بین 35 کشور دارند.
رئیس سازمان شیلات ایران افزود: با توجه به شرائط خلیج فارس 200 شناور صیادی در آبهای شرق آفریقا مستقر می‌شوند که برای این مهم یک پایگاه برای حمایت از شناورهای صیادی ایران در آبهای شرق آفریقا ایجاد می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار