۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

تسهیل روابط با همسایگان خزر؛انتظار جدی ماست

استاندار مازندران گفت: تسهیل روابط بین کشورهای همسایه دریای خزر به همراه توسعه حمل و نقل از انتظارات جدی ما است.
نویسنده: مجید یوسفی
کد خبر: ۵۸۴۰۶
تسهیل روابط با همسایگان خزر؛انتظار جدی ماستبه گزارش خبرنگار اعزامی مانا به ساری ربیع فلاح در هفتمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای حوزه دریای خزر اظهار کرد: مازندران استانی است که از ظرفیت‌های کریدور شمال- جنوب برخوردار است که در سایه تلاش‌های دولت تدبیر و امید فضای مناسبی برای کسب و کار فراهم شده است. وی افزود: گسترش همکاری‌های حاشیه خزر یک ضرورت است و این اجلاس می‌تواند عامل گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری این کشورها باشد.
استاندار مازندران همچین خاطرنشان ساخت: دولت جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با کشورهای حاشیه خزر، عزم خود را جزم کرده و مازندران با امکانات مناسب آماده ترانزیت نفت و گاز کشورهای حاشیه خزر است.
وی با بیان اینکه امروز مازندران از ظرفیت بزرگی برای افزایش مبادلات تجاری برخوردار است، افزود: این منطقه در بخش تجارت، ترانزیت و انرژی می‌تواند گام بلندی بردارد و کشورهای حاشیه خزر با فعال شدن کریدور شمال جنوب باید از منافع و منابع آن برای توسعه همکاری همه جانبه استفاده کنند.
استاندار مازندران تاکید کرد: طبق سخنان رئیس‌جمهوری، توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه اولویت نخست است و این دیپلماسی خارجی وضعیت ایران را نسبت به گذشته متفاوت می‌کند.
وی گفت:در طول دو سال گذشته رئیس جمهور ما به کشورهای قزاقستان، تاجیکستان، روسیه و ... سفر کرد و حاصل این سفرها، پیام‌های روشنی است که جمهوری اسلامی عزم جدی برای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه دارد، به همین دلیل تسهیل روابط بین کشورهای همسایه به همراه توسعه حمل و نقل از انتظارات جدی ما است.
ربیع فلاح افزود: کشورهای حاشیه خزر باید نیازها خود را از همدیگر تامین کنند و پس از موفقیت ایران در انرژی هسته‌ای در شرایط پساتحریم، همگرایی برای تامین منافع کشورها می‌تواند به الگویی برای ثبات و امنیت در جهان شود.
وی گفت : تدوین سه سند همکاری درباره آب و هواشناسی دریای خزر، هشدار درباره حوادث غیرمترقبه و حفاظت از محیط زیست دریای خزر و با حضور روسای جمهور این کشورها نشان دهنده همکاری بیشتر روابط فیمابین است و با توجه به اهمیت صنعت حمل و نقل دریایی انتظار می‌رود ایمنی و اهمیت دریانوردی، تجسس و نجات دریایی، پیشگیری و مقابله با آلودگی‌های ناشی از کشتی‌ها و توسعه خطوط کشتیرانی در دستور کار قرار گیرد.
استاندار مازندران به ظرفیت بالای این استان در بنادر امیرآباد، فریدونکنار، نوشهر و بندر نفتی نکا اشاره کرد و گفت :با توجه به این امر ضروری است به توریسم دریایی و محیط زیست توجه ویژه شود.
وی در پایان خاطر نشان ساخت: امیدوارم این پهنه آبی مشترک به عنوان نماد صلح و امنیت و همبستگی به حسن همجواری تبدیل شود.
برچسب ها: مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار