۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
منصور آرامی:

دبیرخانه دائمی توسعه دریایی کشور تاسیس شود/دریا اقتصاد جایگزین نفت است

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد به منظور رسیدگی به ظرفیت‌های مختلف دریایی و بهره‌مندی اصولی از این پتانسیل‌ها، دبیرخانه دائمی توسعه دریایی کشور به مرکزیت بندرعباس به عنوان پایتخت تجاری کشور، تاسیس شود.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۸۲۲۷
دبیرخانه دائمی توسعه دریایی کشور تاسیس شود/دریا اقتصاد جایگزین نفت است

منصور آرامی در گفتگو با خبرنگار مانا در بندرعباس با بیان این مطلب گفت: مسئله آلودگی‌های دریایی بسیار مهم و قابل اهمیت است.
وی با اشاره به اینکه این روزها محیط زیست یک مسئله بزرگ جهانی و مورد توجه است، افزود: هم کسانی که قصد دارند گامی در جهت توسعه بردارند و هم فعالین و مسئولان سیاسی و امنیتی، باید به مسئله محیط زیست توجه زیادی داشته باشند.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، بندر خمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در سازمان ملل بخش مهمی در این ارتباط وجود دارد که مسایل را رصد می‌کند و امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که توجه به محیط زیست در توسعه پایدار نقش اساسی دارد.
آرامی با تاکید بر اینکه پیوست زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها باید مدنظر باشد، گفت: تشکل‌های مردم‌نهاد، مسئولان و علما به این مسئله رسیده‌اند که محیط زیست با حیات کشور و سرنوشت آینده در ارتباط است و عدم پرداختن به این مسئله می‌تواند خسارت‌آفرین باشد.
این نماینده مجلس بیان کرد: برای ما پرداختن به موضوع محیط زیست و آلودگی دریا در هرمزگان و در کنار خلیج‌فارس با بهره‌مندی از طول نوار ساحلی قابل توجه و بسیار حایز اهمیت است.
وی با تاکید بر اینکه خواه ناخواه، هرمزگان در مسیر توسعه و رشد کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند، ادامه داد: یکی از استان‌های پایلوت برای توسعه، استان هرمزگان است و دریا نیز برای هرمزگان و استان‌های جنوبی یک ارزش افزوده محسوب می‌شود که رشد و توسعه استان‌ها به آنها باز می‌گردد.
آرامی اضافه کرد: با توجه به کاهش منابع نفت، و جواب ندادن اقتصاد تک محصولی، چاره‌ای جز رفتن به سمت دریا و بهره‌گیری از آن نداریم و اگر قرار باشد ظرفیت‌های سواحل و دریا موجب رشد و پیشرفت کشور شود، مسئله زیست محیطی یک مسئله کانونی و مهم است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه دریا اقتصاد جایگزین نفت است، بیان کرد: از 80 سال قبل به محیط زیست توجه نکرده‌ایم و امروز با مشکلات زیادی روبرو هستیم.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم قرارداد تصفیه فاضلاب بزودی اجرایی شود، افزود: بندرعباس به عنوان پایتخت تجاری کشور، جای خالی«دبیرخانه دائمی توسعه دریایی کشور» را احساس می‌کند.
آرامی تاکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی بندرعباس می طلبد که چنین دبیرخانه‌ای برای توسعه ظرفیت‌های دریایی کشور به مرکزیت این شهر تاسیس شود.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این دبیرخانه می‌تواند با کمک سازمان‌های مردم نهاد و دولت به بررسی جوانب مختلف ظرفیت‌ها، مشکلات و مسائل مرتبط با دریا بپردازد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار