۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

افزایش میل سفرهای دریایی به کیش

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری بیش از 1.4 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر طی هفت ماه اخیر خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد تمایل گردشگران برای دسترسی از طریق راه دریایی رو به افزایش است.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۸۲۲۳
افزایش میل سفرهای دریایی به کیش

به گزارش مانا، محمد جهانشاهی‌نسب ضمن تشریح عملکرد بندر تجاری کیش طی هفت ماهه نخست سال ٩٤، اظهار کرد: طی مدت یادشده، در مجموع یک میلیون و 424 هزار و 902 تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، یک میلیون و237 هزار و 891 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 187 هزار و 11 تن به کالاهای نفتی اختصاص داد.
صادرات 2500 تن کالای غیرنفتی از بندر کیش
وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را بیش از 52 هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، قریب به 50 هزار تن مربوط به فعالیت های واردات و حدود 2 هزار و 500 تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص یافته است.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون را یک میلیون و 185 هزار و 533 تن اعلام کرد.
جابجایی بیش از 260هزار نفر مسافر دریایی
جهانشاهی، جزیره کیش را به عنوان یکی از مقاصد دارای جاذبه های متنوع گردشگری دریایی و تجاری دانست که هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع 266 هزار نفر مسافر از طریق بندرگاه این جزیره جابجا شدند.
افزایش 18 درصدی جمعیت گردشگران دریایی
مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش بیان کرد: طی هفت ماهه نخست سال جاری، 182 هزار و 643 نفر مسافر و گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی از طریق بندرگاه این جزیره جابجا شدند که 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
به گفته این مقام مسئول، ورود و خروج 37 هزار و 498 دستگاه خودرو متعلق به مسافران طی هفت ماه گذشته از طریق شناورهای لندینگ کرافت در جزیره کیش به ثبت رسید.
تردد 8000 شناور به بندر کیش
وی در پایان مجموع تردد شناورها به بندرگاه این جزیره را بیش از 8هزار فروند اعلام کرد.

برچسب ها: کیش
ارسال نظرات
آخرین اخبار