۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
تا پایان سال انجام می شود:

راه اندازی سیستم پنجره واحد در گمرکات مازندران

با راه اندازی سیستم پنجره واحددر گمرکات مازندران، تمام دستگاه های مرتبط با گمرک موظفندبا لینک شدن به این سیستم تمام مجوز ها و دستورالعمل های خود را از طریق این سیستم به گمرکات مازندران ارسال کنند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۱۲۹
راه اندازی سیستم پنجره واحد در گمرکات مازندران
مدیر کل گمرکات استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای ارتقاء عملکرد گمرکات استان مازندران سیستم پنجره واحد تا پایان سال در گمرکات استان راه اندازی خواهد شد.
ابوالقاسم یوسفی نژاد عنوان کرد: با راه اندازی این سیستم از این پس تمام سازمان های مرتبط با گمرکات استان از جمله قرنطینه، بانک ها، استاندارد، بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای صدور مجوزهای درخواستی از سوی مشتریان از طریق لینک شدن با گمرک مازندران نسبت به اخذ موارد خواسته شده اقدام کنند.
وی گفت: همچنین کلیه دستورالعمل ها از سوی سازمان های مرتبط با گمرک نیز باید از طریق همین سیستم به گمرکات مازندران اعلام شود.
وی افزود: با این اقدام علاوه بر حذف کاغذ، شاهد جلوگیری از قاچاق، صدور اظهار نامه خلاف، افزایش سرعت عمل گمرکات مازندران و حذف معطلی برای مشتریان خواهیم بود.
ساعت کاری گمرکات مازندران افزایش می یابد
یوسفی نژاد در ادامه سخنان خود از افزایش ساعت کاری گمرکات بندری استان مازندران در آینده نزدیک خبر داد و گفت:این امر نیز در راستای افزایش بهره وری و صادرات از طریق گمرکات مازندران صورت خواهد گرفت.
این مقام مسئول در استان مازندران بیان کرد: در صورت تصویب این امر در جلسه استانی، ساعت رسمی کاری گمرکات مازندران دو ساعت در روز افزایش می یابد.
وی همچنین در خصوص صدور اظهار نامه از راه دور در گمرکات استان مازندران یادآور شد: از سال گذشته تا کنون تمام صادرات و واردات انجام شده از طریق گمرکات مازندران به وسیله اظهار نامه از راه دور انجام می شود که این امر در افزایش دقت بسیار موثر بوده است.
مدیر کل گمرکات استان مازندران تصریح کرد: همچنین صدور اظهار نامه از راه دور در گمرکات بندری استان باعث شده تا میزان درآمدها به صورت چشمگیری افزایش یابد.
افزایش 26 درصدی صادرات فرآورده های لبنی از گمرکات مازندران
وی در ادامه گفته های خود در خصوص میزان جابه جایی برخی کالاها از طریق گمرکات مازندران اظهار داشت: طی هفت ماهه سال جاری انواع فرآورده های لبنی به میزان 110 هزار تن و ارزش161میلیون و 304 هزار دلار از گمرکات استان مازندران صادر شده است.
یوسفی نژاد عنوان کرد: این فرآورده های لبنی به مقصد کشورهای امارات ،عراق و افغانستان از گمرکات استان مازندران صادر شده است که نسبت به مدت مشابه در سال 93 از نظر وزنی 26درصد و ارزشی 32درصد رشد را نشان می دهد.
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: طی همین مدت دفتر گمرکی آمل با بیش از 107 هزار و 468 تن صادرات فرآورده های لبنی به ارزش 159 میلیون و 149هزار دلار رتبه یک صادرات لبنیات در گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.
به گفته وی، از لحاظ وزنی و ارزشی این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد 30 و 33 درصدی برخوردار است.
افزایش 16 درصدی درآمد گمرکات استان مازندران
مدیر کل گمرکات استان مازندران در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: درآمد گمرکات استان مازندران طی هفت ماهه سال 94 از مرز 125 میلیارد و 670 میلیون تومان گذشت.
وی یادآور شد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد 16 درصدی همراه بوده است.
گمرک امیرآباد، رتبه نخست کسب درآمد در بین گمرکات مازندران
یوسفی نژاد عنوان کرد: بر این اساس سهم گمرک امیرآباد از درآمد گمرکات استان مازندران 59میلیارد و675میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 93، 14 درصد رشد را نشان می دهد.
وی افزود: همچنین درآمد گمرک نوشهر بیش از 53 میلیارد و 602 میلیون بوده که از رشد 15 درصدی برخوردار بوده است .
مدیر کل گمرکات استان مازندران تصریح کرد: گمرک فریدونکنار و ساری در رتبه های بعدی درآمد گمرکات استان مازندران در هفت ماهه سال 94 قرار گرفته اند.
این مقام مسئول در استان مازندران عنوان کرد: درآمد گمرکات استان مازندران از واردات یک میلیون و 252 هزارتن کالا به ارزش 450 میلیون و 119 هزار دلار کسب شده است.
برچسب ها: گمرک مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار