۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

تمایل عمان به حضور در فعالیت های صیادی چابهار

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان گفت: عمانی ها تمایل زیادی به حضور در فعالیتهای شیلاتی و صیادی چابهار دارند.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۸۱۲۴
تمایل عمان به حضور در فعالیت های صیادی چابهار

به گزارش مانا، عباس عبدالخانی در دیدار با تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان اظهار کرد: تجار ایرانی می توانند با سفر به عمان راههای حضور محصولات خود را در عمان شناسایی و از پتانسیل های موجود استفاده کنند.
رایزن بازرگانی ایران در عمان گفت: برخی از تجار مشکل صدور ویزا را مطرح کرده اند که این مطلب رد و هم اکنون همه تجار عضو اتاق بازرگانی کشور برای سفر به عمان بدون هیچ مانعی ویزا دریافت می کنند.
وی افزود: با کشورعمان روابط تجاری خوبی داریم و عمانی ها نیز از سرمایه گذاری در کشورمان بخصوص بندر چابهار استقبال کرده اند .
وی تصریح کرد: گروه تجاری عمان در سال گذشته از پتانسیل ها و ظرفیتهای تولید چابهار بازدید و تمایل خود را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، نفت و گازاعلام کرده اند.
رایزن بازرگانی ایران در عمان خاطرنشان کرد: قرار است گروه تجاری عمان پس از توافق دو طرفه با یک میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور فعالیت خود را آغاز کنند .
عبدالخانی عنوان کرد: در یکسال گذشته موافقت نامه چهارجانبه ای در خصوص همکاری تجاری با عمان امضاء شده است که با عملیاتی شدن آن سیستان و بلوچستان از مزایای صادرات انرژی و ترانزیت کالا بهره مند خواهد شد .
وی گفت: در تلاشیم تا استان سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیتهای موجود استان مورد نظر باشد .
وی افزود : برپایی نمایشگاهها و ارائه توانمندی ها از جمله راههای حضور در بازارهای دیگر کشورها است از این رو طی دوماه آینده نمایشگاه ایران در عمان برگزار می شود که تولیدکنندگان استان نیز می توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و به معرفی کالای خود بپردازند .

برچسب ها: چابهار عمان شیلات
ارسال نظرات
آخرین اخبار