۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

تحلیل لویدز از آغاز دور جدید فعالیت حمل نقل دریایی ایران

IRISL از تصمیم خود برای خرید کشتی های کانتینربرجمعا به ظرفیت 579هزار TEU ، فله بر به ظرفیت جمعا دو میلیون DWT و تانکر به ظرفیت جمعا 1.6 میلیون DWT تا سال 2020 میلادی خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۷۸۶۰
تحلیل لویدز از آغاز دور جدید فعالیت حمل نقل دریایی ایران
به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست در تحلیلی نوشت:با فرا رسیدن زمان لغو تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، بازگشت به بازارهای بین المللی در برنامه کار تمامی دولتمردان این کشور قرار گرفته است. 
بر اساس این گزارش روز یکشنبه 26 مهرماه، زمان نهایی برای گروه کشتیرانی1+5 واعلام قطعی تحریم ها است و بی شک ازاین روز تا زمان لغو کامل تحریم ها در آغاز سال 2016 میلادی برای صنعت حمل و نقل دریایی ایران دوره جدید شروع خواهد شد. 
با لغو تحریم ها بزرگترین کشتیرانی های ایران شامل IRISL، NITC و NIOC از لیست تحریم ها خارج می شوند.
در هفته گذشته، لویدزلیست از برنامه های ایران برای بازگشت به بازار بین الملل سخن به میان آورد. براساس برنامه ریزی مدیرعامل این شرکت خرید کانتینربر جمعاً به حجم 579 هزار TEU، فله بر به حجم جمعاً دو میلیون DWT و در کشتی های تانکر به حجم جمعاً 1.6 میلیون DWT تا سال 2020 میلادی در دستورکار IRISL قرار گرفته است. 
بازگشت ایران به صحنه بین المللی می تواند آغاز یک خط جدید حمل و نقل گاز در دنیا نیز باشد که این عرصه از حمل و نقل به هرحال در آینده با 159 کشتی حمل گاز در حال ساخت از عرضه مازاد رنج خواهد برد. 
براساس این گزارش، ایران دومین دارنده بزرگ منابع گاز در دنیا محسوب می شود اما براساس آمارها تنها یک درصد از تجارت جهانی گاز را به خود اختصاص داده است. 
با این حساب پهنه وسیعی برای رشد در این عرصه برای ایران وجود دارد. تحلیلهایی از تاثیر مثبت ورود نفت ایران در بازار نفتکشها در سال آینده ارائه شده است. 
براساس گفته های رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت NIOC در اول اکتبر در برلین، ایران قصد دارد تا تولید روزانه خود را به دو میلیون بشکه افزایش دهد.
خبرگزاری بلومبرگ آمریکا نیز در همین خصوص از تولید 2.8 میلیون بشکه نفت در روز توسط ایران در ماه گذشته خبر داده است.
این گزارش در ادامه می افزاید: شرکت NITC نیز بخشی از تجارت بین المللی میان ایران و دیگر کشورها را از آن خود خواهد کرد اما اغلب نفتکش های این شرکت به دلیل ذخیره نفت قادر به فعالیت نیستند و نیاز به کشتی های تانکر دیگر خواهد بود.
با این حال متن نهایی توافقنامه هسته ای ایران و شش قدرت برتر دنیا توسط سازمان ملل بطور رسمی تا روز دوشنبه اعلام خواهد شد.
با توجه به مذاکرات وصحبت های انجام شده در بازار بورس بالتیک در خصوص لغو تحریمها، بسیاری از دارندگان کشتی و اپراتورها منتظر لغو کامل تحریم ها نخواهند شد و مذاکرات خود را با ایران آغاز خواهند کرد.
برچسب ها: تحریم
ارسال نظرات
آخرین اخبار