روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

افزایش همکاریهای ملی و بین المللی آبزی پروری

نخستین کنفرانس و نمایشگاه آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی توسط انجمن جهانی آبزی پروری (WAS) و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با شعار بازار مناسب برای توسعه آبزی پروری، آذر ماه امسال در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۸۵۶
افزایش همکاریهای ملی و بین المللی آبزی پروری
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در گفتگو با خبرنگار مانا بیان کرد: نخستین کنفرانس و نمایشگاه آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی توسط انجمن جهانی آبزی پروری (WAS) و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به زودی برگزار می شود.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده این همایش دو روزi از 23لغایت25 آذر ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این همایش علمی در محل هتل المپیک برگزار خواهد شد، اذعان داشت: این کنفرانس با شعاردستیابی بازارهای جدید در آبزی پروری برگزار می شود.
این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بیان کرد: انتقال دانش و توسعه تکنولوژی ، مبادله آخرین یافته های تحقیقاتی و تجاری و ملاقات با شرکای تجاری بالقوه از جمله اهداف برگزاری این کنفراس بین المللی در تهران است.
وی در ادامه گفته های خود عنوان کرد: همچنین دستیابی به بازارهای جدید آبزی پروری و ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری های جدید نیز از دیگر اهداف تعیین شده برای برگزاری کنفرانس و نمایشگاه آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی است.
به گفته دکتر پورکاظمی، این بازارهای جدید شامل رویدادهای مهمی از جمله همایش آبزی پروری آسیا - اقیانوسیه 2015 ، همایش آبزی پروری خاورمیانه 2015 ، سمپوزیوم بین الملی میگو و دومین کنفرانس بین المللی پرورش لارو در ایران است.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور خاطرنشان ساخت: در این همایش دو روزه اساتید ، متخصصان آبزی پروری ودانشجویان فعال در این امر نیز حضور خواهند یافت.
وی در ادامه یادآور شد: شرکت کنندگان در این همایش پیش از این مقالات علمی و تحقیقاتی خود را در خصوص یکی ازمحورهای کنفرانس به سایت کنفرانس آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی ارسال کرده اند تا بهترین مقالات برای ارائه در این کنفرانس برگزیده شود.
به گفته دکتر پورکاظمی، در نهایت بیش از 120 مقاله علمی توسط کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی برای سایت رسمی کنفرانس آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی ارسال شد.
این مقام مسئول در موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، اظهار داشت: حضور گسترده متخصصان، سرمایه گذاران و شرکت های خارجی ، مشارکت فعال و حمایت مالی صاحبان صنایع وشرکت های معتبر مرتبط داخلی دراین رویداد بین المللی در توسعه آبزی پروری علمی کشور بسیار موثر خواهد بود.
به گفته وی، برگزاری نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی توسعه آبزی پروری خاورمیانه و آسیای مرکزی افق جدیدی برای همکاریهای ملی و بین المللی در زمینه های علمی و سرمایه گذاری در بخش آبزی پروری به روی ما باز خواهد کرد.
دکتر پورکاظمی عنوان کرد: در حاشیه برگزاری این کنفرانس، آخرین تکنولوژهای روز دنیا در ارتباط با آبزی پروری در قالب نمایشگاه جانبی به نمایش گذاشته خواهد شد.
رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، بیان کرد: همچنین در حاشیه این کنفرانس میزگردهای مختلفی در خصوص مباحث آبزی پروری ماهیان گرمابی، سردآبی و میگو باحضور متخصصین امر برگزار خواهد شد.
وی اعلام کرد: انجمن جهانی آبزی پروری (WAS) نقش بسیار مهمی در برگزاری این همایش در زمینه برقرای ارتباط با متخصیص و سرمایه گذاران ایفا کرده است.
دکتر پورکاظمی در پایان گفت: تلاش های ملی و بین المللی در راستای ارتقای فعالیت های توسعه ای دولت و بخش خصوصی در زمینه آبزی پروری از جمله نتایج برگزاری چنین کنفرانس هایی خواهد بود که امیدواریم این امر با جذب بیشتر سرمایه گذاران در زمینه آبزی پروری علمی در بخش تولید ماهیان گرمابی، سردآبی و میگو باشد. 
برچسب ها: آبزی‌پروری
ارسال نظرات
آخرین اخبار