۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

بالاترین نرخ فروش ماهی؛از شب یلدا تا شب عید/شیوع آلودگی در استخرهای پرورش ماهی حوزه هراز

فصل رشد کامل ماهیان گرمابی در آبان ماه به اتمام می رسد اما پرورش دهندگان ماهیان را دپو کرده تا بتوانند در فصل پیک فروش که معمولاً از شب یلدا شروع می شود و تا شب عید نوروز ادامه دارد، با بالاترین نرخ ماهیان خود را به فروش برسانند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۷۴۴
بالاترین نرخ فروش ماهی؛از شب یلدا تا شب عید/شیوع آلودگی در استخرهای پرورش ماهی حوزه هراز
رئیس هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پرورش ماهیان گرمابی در استان مازندران در اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا برداشت کامل محصول این پروژه تا اواخر آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
محمد گشتاسب زاده، در ادامه بیان کرد: هر ساله با شروع فصل گردشگری در استان مازندران، برداشت ماهیان پرورشی از اردیبهشت ماه آغاز می شود.
این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی استان مازندران گفت: به این ترتیب پرورش دهندگان با فروش محصولات خود به رستوران ها و گردشگران می توانند نقدینگی کافی برای تامین غذای با کیفیت و سایر ملزومات پرورش را به دست آورند.
وی تصریح کرد: فصل رشد کامل ماهیان گرمابی در آبان ماه به اتمام می رسد اما پرورش دهندگان ماهیان را دپو کرده تا بتوانند در فصل پیک فروش که معمولاً از شب یلدا شروع می شود و تا شب عید نوروز ادامه دارد، با بالاترین نرخ ماهیان خود را به فروش برسانند.
گشتاسب زاده با اشاره به اینکه بازار فروش ماهیان در پایان فصل تولید برای پرورش دهندگان بازار مطمئنی نیست،اظهار داشت: همانطور که به دلیل گرانی ها،میزان مصرف لبنیات و گوشت و میوه در سبد غذایی مردم روز به روز کاهش می یابد، ماهی نیز از این امر مستثنی نیست.
ضرورت افزایش سرانه مصرف ماهی در میان مردم
وی تاکید کرد: آمارها حاکی از آن است سرانه مصرف ماهی در ایران به شدت روبه کاهش است که دلیل اصلی آن عدم توان خرید مردم عنوان شده است.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی استان مازندران اذعان داشت: سازمان شیلات ایران به عنوان متولی اصلی این امر باید نهایت تلاش خود را برای فرهنگ سازی مصرف آبزیان در میان مردم انجام دهد تا بتوانیم به زودی به نرم جهانی سرانه مصرف آبزیان دست یابیم.
به گفته وی، افزاش سرانه مصرف ماهی در میان مردم باعث خواهد شد تا با افزایش تولید در مقابل افزایش تقاضا شاهد رونق هر چه بیشتر صنعت پرورش ماهی باشیم.
وی گفت: همچنین افزایش سرانه باعث رونق هر چه بشتر صنایع شیلاتی برای تولید محصولات آبزیان با تنوع بیشتر خواهد شد.
این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی در ادامه گفته های خود خاطرنشان کرد: در استخرهای پرورشی استان مازندران چهار گونه آزاد،سرگنده،آمور و کپور توسط پرورش دهندگان بخش خصوصی پرورش داده می شوند.
شیوع آلودگی در استخرهای پرورش ماهی حوزه هراز
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان ماهیان گرمابی متذکر شد: امسال در استخرهای پرورشی ماهیان گرمابی واقع در حوزه هراز به دلیل آلودگی، مشکلاتی برای پرورش دهندگان به وجود آمد که امیدواریم با تدابیری که از سوی دولت تدبیر و امید اندیشیده می شود، هر چه سریعتر شاهد رفع این مشکلات باشیم.
گشتاسب زاده اظهار امیدواری کرد: ظرف دو سال آینده شاهد رونق هر چه بیشتر پرورش ماهیان گرمابی به دور از شیوع هر نوع بیماری در مزارع استان مازندران و کشور باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار