۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

پروژه لایروبی دربندر شهید باهنر آغاز شد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: لایروبی بندر باهنر به منظور تامین عمق مناسب مورد نیاز شناور های با آبخور بالا و درخواست های مکررکشتیرانی ها به منظور ورود کشتی هایی با آبخوربالای 10 متر به بندر انجام می شود .
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۷۷۲۹
پروژه لایروبی دربندر شهید باهنر آغاز شد
به گزارش مانا، باحضورمعاون دریایی اداره کل بنادرودریانوردی هرمزگان،مدیربندرشهیدباهنروجمعی ازمعاونین پروژه لایروبی بندرشهید باهنر آغاز شد.
محمدمحسنی درآغاز به کاراین پروژه گفت: منظور از لایروبی نگهداری،فرآینـد مداوم برداشت لای از بستر دریا توسط تجهیزات لایروبی به منظور تامین ایمنی تردد شناورها است.
وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در فاز نخست این پروژه با بهره گیری از توان یک فروند لایروب هاپر ساکشن به ظرفیت سه هزار مترمکعب متعلق به شرکت نگین سبز خاورمیانه، لای رسوبی بستر ورودی تا حوضچه چرخشی بندر برداشته شد تا نسبت به تامین عمق ایمن تردد شناورهایی با آبخور بالا اقدام شود.
محسنی خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله زمانی 9 سال از آخرین لایروبی بندر و عدم انجام لایروبی نگهداری از سال 85 تا کنون در برخی بخش های کانال دسترسی عمق به طرز چشمگیری کاهش یافته است که براساس آخرین هیدروگرافی سال جاری و با هماهنگی به عمل آمده با معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان امروز شاهد شروع این پروژه هستیم؛ که در این پروژه مقرر شده  به طور خالص بیش از 100 هزار مترمکعب لای رسوبی از کانال داخلی بندر شهید باهنر برداشت شود .
مدیراداره بنادرودریانوردی شهیدباهنردرپایان یادآورشد: از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری واحد دریایی در ارتباط با ایمنی دریانوردی را انجام هیدروگرافی 90 هکتار ازحوضچه ها و کانال های دسترسی بنادر شهید باهنر و حقانی بیان کرد که در راستای وظائف سازمانی در تامین ایمنی آبراه ها و شناسایی نقاط خطرناک و کم عمق صورت گرفته که عملیات لایروبی بندرشهید باهنر نیز نتیجه هیدروگرافی مذکور است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار