۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

دریای مازندران در ایام تابستان جان 86 نفر را گرفت

از ابتدای خردادماه سال جاری تا پایان تعطیلات تابستانی 86 نفر گردشگر در آبهای دریای مازندران دچار غرق شدگی شده اند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۴۸۷
دریای مازندران در ایام تابستان جان 86 نفر را گرفت
علی شادمان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ارائه شده از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا پایان تعطیلات تابستانی 86 نفر گردشگر در آبهای دریای مازندران غرق شده اند.
وی افزود: در تعطیلات اخیر عید قربان که پایان حضور موج عظیم گردشگران در مازندران بود، گزارشی مبنی بر غرق شدگی نداشتیم.
وی در ادامه گفت: آمار غرق شدگی در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 11.3 درصدی برخوردار بوده است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران تصریح کرد: این آمار نسبت به تابستان سال 92 با کاهش 65 درصدی همراه بوده است.
به گفته شادمان، در ایام تعطیلات تابستانی سال 92 ، 204 نفر گردشگر در نقاط مختلف آبهای مازندران غرق شده بودند.
وی خاطرنشان ساخت: این کاهش در غرق شدگی در حالی است که ورود گردشگران به سواحل مازندران در مقایسه با دو سال گذشته با رشد بسیاری همراه بوده است.
به گفته این مقام مسئول در استان مازندران، تمام غرق شدگان کسانی بوده اند که در خارج از طرح های سالم سازی دریا اقدام به شنا کردن کرده بودند.
وی با اشاره به فعالیت 94 طرح سالم سازی در ایام تابستان امسال اذعان داشت: در این طرح های سالم سازی انواع خدمات گردشگری برای مسافران در نظر گرفته شده بود.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران در ادامه سخنان خود دلیل اصلی کاهش میزان غرق شدگی را توجه ویژه دولت به ساماندهی طرح های سالم سازی عنوان کرد و گفت: افزایش خدمات رسانی در طرح های سالم سازی و تعداد ناجیان غریق بسیار موثر بوده است.
شادمان تاکید کرد: با توجه به اینکه توجه به امنیت جانی گردشگران ورودی به استان در دستور کار قرار گرفته است، لذا در این راستا توسعه و تکمیل طرح های سالم سازی دریا در نوار ساحلی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه حضور ناجیان غریق در طرح های سالم سازی نقش مهمی در نجات جان حادثه دیدگان ایفا می کند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا با تجهیز امکانات مناسب امداد و نجات در طرح های سالم سازی، ناجیان غریق را در راستای امداد رسانی بهتر به غرق شدگان یاری رسانیم.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران همچنین به استقبال بی نظیر مردم در تابستان امسال برای سفر به استان مازندران اشاره کرد و گفت: هنوز آمار قطعی گرفته نشده است اما پیش بینی می شود نسبت به تابستان سال گذشته گردشگری در مازندران رشد بسیار خوبی داشته است.
وی عنوان کرد: با برنامه ریزیهای صورت گرفته ، امسال سرویس دهی به گردشگران در زمینه های مختلف به ویژه اقامتی و پذیرایی از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان همچنین به برگزاری جشنواره های مختلف در نوار ساحلی استان طی تابستان امسال اشاره کرد و گفت: جشنواره بادبادک ها، مجسمه های شنی، ساحل سالم، کنسرتهای موسیقی، نمایشگاه تولیدات سنتی و پیاده روی ساحلی خانوادگی از جمله این برنامه ها بوده است.
وی گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده توانسته باشیم لحظات مفرحی را برای گردشگران ورودی به سواحل استان فراهم کنیم.
شادمان اذعان داشت: از همین الان در نظر داریم با هماهنگی های بهتر و اقدامات موثرتر برای پذیرایی از گردشگران تابستانی سال 65 برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.
برچسب ها: غرق شدن مازندران
ارسال نظرات
آخرین اخبار