۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

رشد صادرات و واردات کالا از گمرکات منطقه آزاد قشم

مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 35 درصدی صادرات و 25 درصدی واردات کالا از طریق گمرکات این سازمان در شش ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۶۴۷۹
رشد صادرات و واردات کالا از گمرکات منطقه آزاد قشم
به گزارش مانا، محمد رضا عطاآبادی گفت: وزن کالاهای صادراتی از گمرکات منطقه آزاد قشم طی شش ماه گذشته از سال جاری به 87 هزار تن با ارزشی بالغ بر11.5 میلیون دلار رسیده است.
وی با اعلام اینکه طی مدت یاد شده 515 فروند شناور از طریق اسکله های بهمن و کاوه قشم اقدام به تخلیه و بارگیری کالا کرده اند، افزود: ارزش کالاهای وارداتی به گمرکات منطقه آزاد قشم در شش ماهه اول سال به 200 میلیون دلار با وزنی معادل 152 هزار تن رسیده است.
به گفته مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم، در مدت یاد شده مواد اولیه کارخانجات، ماشین آلات، لوازم خانگی، پوشاک و کیف و کفش از کشورهایی نظیر ایتالیا، آلمان، اتریش، چین، تایلند، کره جنوبی، ترکیه و امارات به این منطقه وارد شده است.
عطاآبادی از صادرات سیمان، سیگار، ذوب و روی، روغن های صنعتی و لوله های آب سوپر پایپ پنج لایه به عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان بخش صادراتی گمرک منطقه آزاد قشم نام برد.
وی در پایان اظهار کرد: روند اجرای رویه های گمرکی موجب افزایش 20 درصدی درآمد این مجموعه در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال 93 شده است.
بنا به این گزارش، درصورت تحقق ماده 112 برنامه پنجم توسعه و تفویض اختیار تمامی ادارات و نهادها از جمله اختیارات گمرک به مناطق آزاد، شاهد افزایش چشمگیر در آمد این مناطق از جمله منطقه آزاد قشم خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار