۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

بهره برداری از بندر خشک در اطراف تهران؛ به زودی

وزیر راه و شهرسازی گفت : عملیات اجرایی یک بندر خشک در نزدیک تهران در دست اقدام است و به زودی این بندر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۶۳۶۳
بهره برداری از بندر خشک در اطراف تهران؛ به زودی
به گزارش مانا عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت : عملیات ساخت چهار بندر خشک در کشور در حال انجام است که یکی از این بنادر خشک در نزدیکی تهران به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه بندر خشک در موافقتنامه با اسکاپ تعریف شده و پنج بندر در دست اقدام است ادامه داد : آیین نامه ای در ترابری به تصویب رسیده و عملیات اجرایی یک بندر خشک در نزدیک تهران در دست اقدام است و به زودی این بندر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
در ادامه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فصل جدیدی از نظم و امنیت منطقه ای و جهانی با اجرایی شدن موافقتنامه 1+5 در ایران شروع خواهد شد، گفت: پس از سالها کشمکش در نهایت جهان وضعیت ایران را پذیرفت و به قدرت های منطقه ای ایران ایمان آوردند.
آخوندی افزود: ما به عنوان یک وزارتخانه عملیاتی و اجرایی در چهارچوب سیاست های کلی اولین گام را در جهت نوسازی در سطح ملی و بین المللی برخواهیم داشت و در قالب یک همکاری بین المللی و گسترده فعالیت خواهیم کرد.
وی یادآور شد: اولین کنفرانس جلب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت حمل و نقل، مسکن و شهرسازی در تاریخ 11 و 12 مهر ماه مصادف با سوم و چهارم اکتبر برگزار خواهد شد و این کنفرانس در هشت زمینه اقدام به جلب مشارکت سرمایه گذاری خواهیم کرد.
آخوندی توضیح داد: حمل و نقل ریلی، جاده ای، هوایی و دریایی، توسعه شهری، صرفه جویی در مصرف انرژی صنایع بندری و صنایع فرودگاهی، سرمایه گذاری ها انجام خوهد شد و در این کنفرانس 121 پروژه برای سرمایه گذاری عرضه خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این حجم سرمایه گذاری معادل 25 میلیارد یورو است گفت: البته این حجم سرمایه گذاری مربوط به پروژه هایی است که در گام اول عرضه می شود و به طور مطمئن پروژه های بعدی در گام های بعدی عرضه می شود.
وی یادآور شد: مبنای اصلی کار ما سیستم اقتصادی مشارکت بخش خصوصی و عمومی است به همین منظور چندین روش در نظر گرفته شده که عبارت است از سیستم هایBOT، BLT و سیستم های اجاره به شرط تملیک است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار