۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

ترخیص بیش از 25 هزار خودرو خارجی از منطقه آزاد اروند

استاندار خوزستان از ترخیص و واردات 25 هزار و 100خودرو خارجی از طریق منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در یک سال اخبر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۶۱۳۵
ترخیص بیش از 25 هزار خودرو خارجی از منطقه آزاد اروند
دکتر عبدالحسن مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این خودروها با مجوز معاون اول رئیس جمهوری و بر اساس قانون مناطق آزاد کشور از شهریور ماه 93 تاکنون از طریق منطقه آزاد اروند وارد کشور شده است.
وی با بیان اینکه با اخذ مجوز قانونی در یک سال اخیر، تردد خودروهای پلاک اروند در محدوده استان خوزستان آزاد و بلامانع بوده است افزود: تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان خوزستان با هدف رفاه حال شهروندان و ایجاد جاذبه برای استانی که مهاجرت از آن به دیگر مناطق خوش آب و هوا زیاد شده است صورت می گیرد.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان افزود: تعرفه خودروهای آسیایی پنج درصد و خودروهای آمریکایی واروپایی 10درصد است و این تعرفه در یک سال اخیر ثابت بوده است.
مقتدایی افزود: با پرداخت حقوق گمرکی امکان تبدیل خودروهای پلاک اروند به پلاک ملی وجود دارد ولی تردد خودروهای پلاک اروند خارج از محدوده استان خوزستان ممنوع است.
به گفته وی همه خودروهای خارجی پلاک اروند از طریق بندر خرمشهر ترخیص شده است. 
وی ابراز امیدواری کرد: روند واردات خودروهای خارجی از طریق منطقه آزاد اروند ادامه داشته باشد.
منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 در محدوده 17هزار هکتار فعالیت خود را شروع کرد ولی در دولت تدبیر و امید این محدوده به 34هزار هکتار افزایش یافت.هم اکنون بنادر آبادان ، خرمشهر و جزیره مینو در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند. 
برچسب ها: اروند
ارسال نظرات
آخرین اخبار