۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

رونق دوباره حمل و نقل دریایی در خاورمیانه

با توجه به پتانسیل بالای خاورمیانه، لویدزلیست از رونق دوباره حمل ونقل دریایی در این منطقه برخلاف کاهش بهای نفت خبر داد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۶۱۱۸
رونق دوباره حمل و نقل دریایی در خاورمیانه
به گزارش گروه بین الملل مانا، برخلاف کاهش بهای نفت و تاثیر منفی آن بر سازه های فراساحلی، موسسه لویدزلیست از بازیابی رونق حمل و نقل دریایی در این منطقه خبر داد.
براساس این گزارش، آمارهای اخیر حاکی از افزایش سود شرکت های حمل و نقل با بهره گیری از کاهش هزینه سوخت هستند.
کشورهای عربستان و امارات متحده عربی بر روی زیرساختهای خود در بنادر سرمایه گذاریهای بزرگی انجام داده اند که بر پتانسیل بالای خاورمیانه در زمینه حمل و نقل افزوده است.
شرکتهای حمل و نقل تانکری نظیر بحری، Topaz Energy & Marine، Svitzer، Dubai Drydocks World، Gulf Navigation و Gulftainer سرمایه گذاری هایی را انجام داده اند. بطور مثال شرکت بحری عربستان که در 32 فروند VLCC را در اختیار داشت، از ورود پنج فروند دیگر از VLCC  ساخت شرکت هیوندایی خبر داد. این شرکت همچنین از تصمیم خود برای رسیدن ناوگان این شرکت به 50 فروند نفت کش بزرگ خبر داده است.
افزایش درآمد این شرکت نیز در ماه گذشته بسیار چشمگیر بود بطوریکه درآمد خالص این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری به 95.2 میلیون دلار رسید . این میزان برای شش ماه نخست سال جاری 197.5 میلیون دلار است.
شرکتهای دیگر این منطقه همگی در حال افزایش ناوگان، گسترش شرکای خارجی و جذب سرمایه هستند.
این گسترش زیرساختها از سوی دولتهای مربوطه نیز حمایت می شود.
در کشور عربستان شاهد گسترش و سرمایه گذاری در بندرهای دمام و جدی هستیم که حجم جابجایی کانتینری بیشتری را در این بنادر ممکن می کند.
شرکتهای اپراتوری Gulftainer و DP World به ترتیب در بندرهای شارجه و جبل علی در حال سرمایه گذاری هستند که خود حکایت از آینده پررونق حمل و نقل دریایی در منطقه خاورمیانه دارد.
برچسب ها: خاورمیانه
ارسال نظرات
آخرین اخبار