روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

برند IRISL را احیاء می کنیم

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این مقطع حساس تاریخی باید بتواند شاخصی برای رشد، شکوفایی و بالندگی اقتصاد ایران اسلامی باشد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۶۰۵۲
برند IRISL را احیاء می کنیم
رئیس هیئت‌مدیره ومدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در اولین نشست صمیمی با مدیران و کارکنان هلدینگ و مدیرعامل شرکت های گروه کشتیرانی با بیان این مطلب افزود: در شرایطی قرار داریم که جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار توانست در صحنه بین‌المللی خواسته‌ها و نظرات خود را به گونه‌ای بر قدرت‌های جهانی تحمیل کند و ما توانستیم در ابعاد مختلف به تکنولوژی پیشرفته دست یابیم.
دکتر محمد سعیدی تصریح کرد: در حال حاضر وظیفه اقتصادی ناوگان تجاری است که دستاوردهای جدیدی از این توافق را برای مردم عزیز کشورمان به ارمغان آورد بنابراین در این دوره حساس خانواده بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید وظیفه و رسالت خطیر خود را به نحو احسن انجام دهد.
وی نقطه عطف فعالیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را سال آینده میلادی ذکر کرد و اظهار داشت: در دوره پس از تحریم با توسعه فعالیت کشتیرانی اتفاق جدیدی برای کشور خواهد افتاد به همین جهت با توجه به مقطع حساس و ویژه‌ای که در آن قرار داریم، رویکرد، نگاه، اندیشه و تفکر ما باید نسبت به گذشته و حتی نسبت به ماه‌های قبل متفاوت باشد.
دکتر سعیدی با اشاره به اینکه باید خود را برای فعالیت در دوران پساتحریم آماده کنیم خاطرنشان ساخت: در این دوره باید برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را تدوین کنیم تا مشخص شود چه جایگاهی در صحنه بین‌الملل خواهیم داشت. در این ارتباط انتظار می‌رود همه بخش‌های کشتیرانی ،خود را برای ورود به این دوره آماده کنند، به گونه‌ای که طی دو سال آینده ناوگان تجاری کشور در رتبه‌بندی جزو 15 شرکت برتر بین‌المللی قرار گیرد و در پنج سال آینده جزو ده شرکت برتر دنیا باشیم. 
وی در ادامه اولین گام دستیابی به اهداف تعیین شده در سال‌های آینده را تجهیز ناوگان بین‌المللی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به سیستم های پیشرفته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عنوان کرد و افزود: به دلیل تحریم‌های ناعادلانه اعمال شده در سال‌های قبل، سیستم های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفت چندانی نداشته است.
وی تعامل با مؤسسات آموزشی، آشنایی دریانوردان با دانش روز دریانوردی، افزایش ظرفیت ناوگان در بخش کانتینری و فله ، همچنین توسعه ناوگان را از جمله ابزارهای رسیدن به اهداف ترسیم شده بیان کرد و گفت: برای تحقق این اهداف باید استفاده از منابع مالی خارجی و ورود به حوزه‌های جدید مانند گاز و فراورده‌های نفتی و همچنین توسعه بانکرینگ در دستورکار مدیران قرار گیرد.
دکتر سعیدی با اشاره به بهره‌برداری پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در آینده نزدیک گفت: کشتیرانی باید برای حمل‌ونقل محصولات پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حضور حمل‌ونقل ترکیبی در منطقه آسیای‌میانه را یک فرصت طلایی، استثنایی و منحصر به فرد برای ناوگان تجاری ذکر کرد و یادآور شد: در داخل کشور سایر خطوط کشتیرانی دارای چنین توانمندی گسترده ای نیستند لذا می باید از طریق حمل‌ونقل ریلی و خطوط کشتیرانی این مسیر را به بازار آزاد متصل کنیم که از این رهگذر درآمد مناسبی نصیب کشتیرانی و به ویژه کشور خواهد شد چرا که 70 درصد اقتصاد اکثر کشورهای آسیای میانه از طریق دریای سیاه به روسیه وابسته است . 
به گفته وی چنانچه خط حمل‌ونقل کالا بین آسیای میانه، ایران و دریای آزاد برقرار شود ، صادرات و واردات کشورهای آسیای میانه از طریق ایران صورت خواهد گرفت. 
دکتر سعیدی تشکیل شرکت‌های چندمنظوره را از دیگر اهداف کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت: امروز صحنه تجارت بین‌الملل تغییر کرده است و در صحنه تجارت بین‌الملل آنچه که حرف اول و آخر را می‌زند موضوع برندسازی است. بهترین محصول با بهترین کیفیت بدون برند معتبر، امکان عرضه در دنیا را ندارد.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایجاد برند و یا تقویت آن برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اهم اهداف است تاکید کرد: با عادی شدن فعالیت کشتیرانی ، از ژانویه یا فوریه سال آینده هیچ محدودیتی برای حمل‌ونقل بین‌المللی نخواهیم داشت و شرایط کاملاً مهیا خواهد بود که بتوانیم برند IRISL را مجددا در سطح بین المللی احیا کنیم.
برچسب ها: سعیدی
ارسال نظرات

نظرات کاربران

seaman Iran (Islamic Republic of) ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۰
0
0
انشا الله . امید واریم به پرسنل دریایی توجه بیشتری شود در تمام زمینها . با آرزوی موفقیت برای تمامی کارکنان . باتشکر یک دریانورد
آخرین اخبار