۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
مدیر عامل جدید کشتیرانی:

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید به جایگاه اصلی خود در صحنه بین المللی باز گردد

نیروهای ارزشمند موجود در کشتیرانی جمهوری اسلامی این شرکت را در آینده به رتبه زیر 15 در دنیا خواهند رساند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۹۲۴
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید به جایگاه اصلی خود در صحنه بین المللی باز گردد
به گزارش خبرنگار مانا، محمد سعیدی در مراسم معارفه در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از زحمات مدیر عامل سابق و تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه کشتیرانی طی سال‌های گذشته گفت: هدایت ناوگان بزرگ کشتیرانی که این چنین به رشد و بالندگی رسیده و در عرصه جهانی حرفی برای گفتن دارد قطعا از عهده یک مدیرموفق و مدیران و کارکنان برجسته کشتیرانی بر می‌آید.
وی درخصوص برنامه‌های آینده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: این شرکت در حال حاضر از نظر رتبه‌بندی در دنیا در رتبه 21 قرار دارد. بدون تردید توانمندی و قابلیت ما بیش از این است و می توانیم در منطقه خاورمیانه، خاور دور و اروپا به جایگاه اصلی خود بازگردیم و از نظر رتبه بین‌المللی خود را به رتبه زیر 15 برسانیم.
وی خاطرنشان ساخت: اولین انتظار از همکاران گروه کشتیرانی این است که با سعی و تلاش و استفاده از فناوری های نوین و همچنین بکارگیری خلاقیت‌های جدید در بازارهای بین المللی رتبه این شرکت را از21 به زیر 15 در دنیا برسانند این اولین ومهمترین هدفی است که باید دنبال کنیم.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در دوران جدید و پساتحریم اتفاق مهم و بی‌نظیری برای جمهوری اسلامی افتاده است که من لازم می‌دانم از تیم مذاکره‌کننده به خصوص آقایان دکتر ظریف و دکتر صالحی و همراهان ایشان تشکر کنم که توانستند با درایت، هوشمندی و دقت‌نظر چنین مدیریت موفقی را اعمال کنند. به خوبی می دانم که در صحنه بین‌المللی مذاکره کردن آن هم با 5 کشور قدرتمند چه میزان رنج و مشقت دارد و قطعاً مردم عزیزمان قدر این تلاش های ارزشمند را به خوبی می دانند.
وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه اقتصادی وظیفه ما پس از توافق با کشورهای 1+5 این است که راه و فضای جدیدی را باز کنیم تا مردم احساس آرامش و آسایش بیشتری بکنند و بدانند که تحولی در صحنه اقتصادی و زندگی آنان ایجاد شده است. این دینی است که ما نسبت به مردم بزرگوار خود داریم.
سعیدی گفت: در دوره جدید ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باید نگاه بین‌المللی داشته باشد و رویکرد صرفاً داخلی را تغییر دهد در این میان وظیفه داریم که بحث حمل‌ونقل را صرفاً در ایران نبینیم آنچه که به آن نیاز داریم چه در زمینه صادرات و چه در زمینه واردات باید این اندیشه باشد که در حوزه بین‌المللی کالاها را از یک کشور خارجی به یک کشور خارجی دیگر و از یک قاره به قاره دیگر جابه‌جا کنیم. نباید تمرکز فعالیت کشتیرانی صرفاً ایران باشد.
مدیرعامل کشتیرا نی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ناوگان و کارکنان ارزشمند کشتیرانی افزود: ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این قابلیت را دارد که جایگاه خود را در فضای بین‌الملل باز کند و مانند شرکت‌های بزرگ دانمارکی، سوئیسی، کره‌ای ، چینی و ژاپنی فعالیت کند. قطعاً رسیدن به اهداف توسعه پایدار و پیشرفت راهبردی مرهون سیستم حمل و نقل دریایی فعال به روز و مجهز به آخرین سیستم های ناوبری و الکترونیکی در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری است.
وی با اشاره به فرصت منطقه‌ای ایجاد شده در منطقه CIS گفت: با توجه به احداث خط ریلی اینچه‌برون، عملاً می‌توانیم منطقه CIS را به دریای آزاد وصل کنیم. این اتفاق با شرکت حمل‌ونقل ترکیبی کشتیرانی به خوبی میسر است. ما می‌توانیم کالاها را از کشورهای CIS با خط ریلی به بندرعباس و از آنجا به خاور دور و کشورهای اروپایی منتقل کنیم. باید در بازارهای بین‌المللی، منطقه آمریکای‌جنوبی، شمالی و آفریقا حضوری موثر و پایدار داشته باشیم.
سعیدی خاطر نشان کرد: در سالهای گذشته بخشی از واردات ما از آسیای‌شرقی و چین بود که باید ضمن حفظ این خطوط، به سمت اروپا، آفریقا و آمریکا برویم و به بازارهای جدید دسترسی هوشمندانه پیدا کنیم. ما باید ابتدا با شرکت‌های مهم و بنادر دنیا در قالب قراردادهای JV و مشارکت رابطه برقرار کنیم تا بتوانیم از ترمینال‌ها و بنادر به صورت مشترک استفاده کنیم ضمن اینکه آنها هم بتوانند از بنادر و ترمینال‌های مشترک ما در منطقه خلیج فارس و دریای خزر بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه نیروهای ارزشمند و متخصص موجود در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران این شرکت را در آینده به رتبه زیر 15 در دنیا خواهند رساند اظهار امیدواری کرد: ایجاد بنادر و مخازن مشترک با کشورها و شرکتهای معتبر بین المللی در نقاط مهم اقتصادی دنیا در سرفصل برنامه های آتی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
سعیدی یادآور شد: در دوره جدید تعامل جمهوری اسلامی ایران با دنیا استفاده و بهره گیری از پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران در عرشه وبر فراز شناورهای ناوگان از اهداف قطعی ما خواهد بود . تربیت و ارتقاء نیروی انسانی با بهره گیری از دوره های آموزش عالی و همکاری مشترک با کشورها و مراکز آموزش دریایی اروپا و آسیای شرقی از دیگر اهدافی است که در آینده در پی آن خواهیم بود.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: برند سازی مجدد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) در صحنه بین الملل به عنوان یک برند معتبر جهانی در مارکتهای آینده (Future Market) از اهداف کوتاه مدت همکاران ما د ر ناوگان بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پرسنل فهیم، متخصص و متعهد این ناوگان باید با برنامه ریزی دقیق و منظم، خود را برای دوران جدید پساتحریم آماده سازند.
ارسال نظرات

نظرات کاربران

ali Iran (Islamic Republic of) ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
0
0
سلام جناب سعیدی
انشاالله در رسیدن به اهداف موفق باشید . کار بسیار سختی است . انشالله همانگونه که حضرتعالی نیز فرموده اید با همکاری پرسنل فهیم و متخصص و متعهد کشتیرانی جمهوری اسلامی امکان پذیر است.
با احترام از طرف دریانورد بازنشسته استخدام 1356 و بازنشسته 1390 که همه زندگی خود را مدیون IRISL می داند
عباس مقدم Iran (Islamic Republic of) ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
0
0
با عرض سلام و تشکر از جناب آقای دکتر سعیدی بابت مطالب مطروحه و جالب ایشان بویژه برند سازی IRISL و نیز افزایش رنکینگ در جایگاه جهانی و نیز تربیت نیروی انسانی چند نکته را اعلامذمی کنم :
۱ / ایجاد عزم گروهی و ملی ، لازمه تحریک پذیری طولانی مدت نیروهای انسانی بوده و حرکت پر شتاب مورد نیاز مدیریت جدید شرکت را تضمین می کند . لذا برنامه ریزی برای گردهمایی حداکثری پرسنل گروه طی یک یا دو روز در یک سالن بزرگ مثل وزارت کشور یا ... ، بیشترین انرژی مورد نیاز را تامین می کند .
۲/ ابیجاد هسته های بازاریابی ، بازارشناسی و مذاکره کننده با شرکتهای خارجی در نمایندگی ها و شرکت فعال در همایشهای بین المللی
۳/ ایجاد دفاتر رسمی فعالیت در کشورهای خارجی تحت نام IRISL بجای بهره گیری از نمایندگی سایر شرکتها...زیرا تاسیس شعبه یا دفتر IRISL موجب ارتقای رنکینگ میشود مضافا ، در جلب توجه صاحبان کالا و فورواردرها بسیار حائز اهمیت است .
۴/اتخاذ سیاست جلب و جذب فورواردرها که در میان مدت موجب جذب بار بسیبار زیادی بنفع شرکت شده و توان رقابتی را در عرصه بین المللی افزایش می دهد .
۵/ ایجاد سیستم نظارت دقیق بر عملکرد کلیه نمایندگی های خارجی بویژه نمایندگی چین
با آرزوی موفقیت و اعتلای IRISL
آخرین اخبار