۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

بیمه شناورهای باری و مسافری ساماندهی می شود

از سوی اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر، بیمه دریایی شناورهای باری و مسافری ساماندهی خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۸۴۷
بیمه شناورهای باری و مسافری ساماندهی می شود
رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر در گفتگو با خبرنگارمانا اظهار داشت: هم اکنون بیمه شناورهای باری و مسافری از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.
علی هاشمی ادامه داد: برخی از شناورها نیز که بیمه شده اند از بیمه کاملی برخوردار نیستند.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مالکان شناورها از آگاهی کامل در زمینه فواید بیمه کردن شناورشان برخوردار نیستند و همچنین در خصوص قوانین بیمه های دریایی هیچ گونه آگاهی ندارند.
هاشمی تاکید کرد: از سوی دیگر بالا بودن نرخ بیمه های دریایی باعث می شود تا مالکان شناورها از تمایل چندانی برای بیمه کردن شناورشان نداشته باشند.
وی اذعان داشت: به همین منظور اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر قصد دارد اقدامات جدی به منظور ساماندهی بیمه شناورهای باری و مسافری فعال در جنوب کشور انجام دهد.
رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر خاطرنشان کرد: بیمه دریایی بازار بسیار خوب و پررونقی برای شرکت های بیمه است که بسیاری از آنها به دلیل عدم آگاهی کافی، نسبت به ورود در بخش بیمه های دریایی اقدام نمی کنند.
هاشمی اظهارکرد: یکی از مهمترین دلایل عدم ورود شرکت های بیمه ای به بخش بیمه های دریایی، بزرگ نمایی و تبلیغات منفی است که طی سال های گذشته در این خصوص صورت گرفته است.
وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر تحریم های اعمال شده در سالهای گذشته باعث شده تا بسیاری از شر کت های بیمه خارجی که قبلا با شرکت های داخلی در بیمه کردن شناورها همکاری داشتند نیز در بیمه کردن شناورها نقشی نداشته باشند.
رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر یادآور شد: در واقع با اعمال تحریم ها، بی توجهی به بیمه های دریایی بیش از پیش اعمال شد.
وی خاطرنشان کرد: البته باید دقت کرد که نقش منفی تحریم ها در بخش بیمه های دریایی بیشتر متوجه شناورهای بزرگ که در آبهای بین المللی فعالیت می کنند، شد.
هاشمی در ادامه گفته های خود اظهار داشت: یکی دیگر ازمهمترین دلایلی که باعث شد تصمیم بگیریم بیمه های دریایی شناورها توسط اتحادیه ساماندهی شود، تصویب قانونی توسط مجلس شورای اسلامی بود که بر اساس آن تمام شناورهایی که باعث ایجاد آلودگی دریایی شوند، مجبور به پرداخت خسارت و رفع آلودگی هستند.
این مقام مسئول در اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر یادآور شد: بنابراین بر اساس این قانون تمام شناورها باید بیمه مسئولیت آلودگی دریایی را داشته باشند.
وی گفت: در نتیجه در نظر داریم در قالب یک بیمه نامه جامع، نسبت به ٰبیمه کردن شناورهای عضو اتحادیه اقدام کنیم.
هاشمی خاطرنشان کرد: در این راستا قصد داریم با اعلام فراخوان شرکتهای بیمه را برای همکاری دعوت کنیم و در نهایت شرکت بیمه ای که بهترین شرایط را داشته باشد انتخاب کنیم.
رئیس اتحادیه شرکت های حمل و نقل دریایی بار و مسافر اظهار داشت: در نظر داریم یک شرکت مشخص نسبت به بیمه کردن تمام شناورها اقدام کند چرا که تجربه ثابت کرده است خدمات بهتری از بیمه گر در اختیار بیمه گذاران قرار خواهد گرفت.
وی در پایان گفت: امیدواریم با این اقدام بتوانیم در راستای رضایت مندی بیشتر مالکان شناورها عمل کرده باشیم.
>
ارسال نظرات
آخرین اخبار