۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

بیشترین ذخایر میگو در اعماق 20تا30 متری دریا قراردارند

رئیس پژوهشکده میگوی کشورگفت: بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از گشت‌های مطالعاتی، بیشترین تجمع میگو در عمق 20 تا 30 متر دریا تعیین شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۵۲۳۸
بیشترین ذخایر میگو در اعماق 20تا30 متری دریا قراردارند

بابک قائدنیا در گفت وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه وضعیت ذخائر میگو درآبهای استان بوشهر مانند سال قبل است اظهار داشت: گشت های تحقیقاتی شیلات استان بوشهر برنامه های مهم پژوهشی در مدت مورد نظر انجام داده است که به نتایج مهمی دست یافته است.
وی با بیان اینکه مرداد زمان صید میگو در استان بوشهر است افزود: فصل صید امسال از پنج مرداد آغاز می شود و صیادان اکنون در حال آماده کردن ابزار صید هستند.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: صید میگو از دوشنبه پنجم مرداد ساعت 6 صبح برای قایق‌های صیادی و از چهارشنبه هفتم مرداد برای لنج‌های صیادیِ دارای مجوز، آغاز می‌شود.
قائدنیا با بیان اینکه بیشترین ذخایر میگو در محدوده هلیله بوشهر تا مطاف بندر دیر قرار دارند افزود: بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از گشت‌های مطالعاتی میگو در 27 ایستگاه از رأس‌الشط در حوزه شمال شهرستان بوشهر تا مُطاف در شهرستان دیّر در هفته نخست و دوم تیر که در عمق‌های کمتر از 10 متر، 10 تا 20 متر و 20 تا 30 متر انجام شد، تعیین شده است.
وی با بیان اینکه صید در نوزادگاه‌های میگو ممنوع است گفت: هفت نقطه‌ ممنوعه صید هم به صیادان اعلام شده که بیشتر آنها نوزادگاه میگوهاست.
رئیس پژوهشکده میگوی کشور درباره زمان پایان صید میگو هم گفت: معمولاً فصل صید میگو 45 روزه است اما زمان دقیق پایان صید وقتی است که میزان صید روزانه هر کشتی به 40 کیلو برسد.
قائدنیا با بیان اینکه سال گذشته صید میگو از هفتم مرداد برای قایق ها و نهم مرداد برای لنج ها آزاد شد افزود: صیادان استان بوشهرتا چهاردهم شهریور که فصل پایان صید بود یک هزار و 477 تن میگو در آب های ساحلی استان صید کردند که 47درصد کمتر از صید سال 92 بود.

برچسب ها: میگو شیلات بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار