۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

حضور سازمان بنادر در مراسم روز جهانی دریانوردی ژاپن

مراسم موازی روز جهانی دریانوردی کشور ژاپن ( World Maritime Day Parallel Event)با حضور دبیر کل سازمان جهانی دریانوردی، رئیس جدید دانشگاه جهانی دریانوردی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در دو شهر توکیو و یوکوهاما برگزار شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۲۰۸
حضور سازمان بنادر در مراسم روز جهانی دریانوردی ژاپن
به گزارش مانا، در این مراسم دو روزه، شینزو، نخست وزیر ژاپن طی سخنانی به اهمیت و نقش دریا در زندگی مردم ژاپن اشاره کرد و گفت : بیش از ٩٠ درصد حمل و نقل بین المللی و ٤٠ درصد حمل و نقل داخلی ژاپن از طریق دریا انجام می شود.
نخست وزیر ژاپن اضافه کرد : از محل کمک های بنیاد ژاپنی نیپون (Nippon Foundation) بیش از ١٧٥هزار نفر از ٢٩ کشور بورسیه شده اند و در رشته های مرتبط با دریا و دریانوردی از دانشگاه های مختلف خصوصا دانشگاه جهانی دریانوردی مالمو سوئد فارق التحصیل شده اند.
براساس این گزارش در مراسم جشن روز جهانی دریانوردی ژاپن، ساساکاوا (موسس بنیاد نیپون)، خانم اریکو یاماتانی (وزیر سیاست گذاری در بخش اقیانوس و مسایل سرزمینی) و برخی سفرا و معاونین وزرا و مقامات عالی‌رتبه از کشورهای مختلف نیز حضور داشتند.
برگزاری روز موازی دریانوردی در ژاپن مصادف با روز دریا یا " Marine day" برگزار شد که از سال ١٩٩١ در ژاپن جشن گرفته و جزء تعطیلات رسمی در این کشور محسوب می شود.
در مراسم جشن دریانوردی ژاپن، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیات همراه دیدارهای مختلفی با مقامات و نمایندگان دولت های عضو آیمو حضور داشتند و در خصوص موضوعات مختلف گفتگو و تبادل نظر کردند.
 
برچسب ها: روز دریانوردی
ارسال نظرات
آخرین اخبار